Hlavní navigace

Tvůrce pornofiltru zadržen za dětské porno a Newsweek (ne)ulovil tvůrce bitcoinu

9. 3. 2014
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

 Autor: Isifa.com
Placený odkaz je, i když za něj jdete na pivo, WhatsApp u Facebooku vadí ochráncům soukromí a fotografové protestují proti krokům Getty Images. Co dál přinesl právě končící #tyden?

Detailní a vyvedená mapa Internetu, kterou jste ještě neviděli. Je od slovenského studenta Martina Vargiče. Detaily nejlépe vychutnávat v hi-res verzi na DeviantArtu – Map of the Internet 2.0.

OK Glass k MDŽ:

Experiment Getty Images s miliony zpřístupněných fotografií se hodně nelíbí fotografům. Je dost dobře možné, že se brzy ty miliony nabízených hodně ztenčí. Viz Photographers warn of ‚cynical‘ move by Getty to provide free pictures

Newsweek se pokusil v prvním (obnoveném) vydání o sólokapra: objev objevitele bitcoinu. Dopadlo to nevalně, podle jedněch Newsweek nikoho neobjevil, podle jiných ano. Podstatné ale je, že Newsweek to celé spíš pojal jako hon.

„Dopadený“ samozřejmě popírá, že by byl tím, kým má být. Viz například Dear Newsweek: RTFM nebo Forbes a The Outing of Bitcoin Creator Satoshi Nakamoto Is Important Journalism.

A pokud stále nemáte dost, zkuste Business Insider a A Forensics Analyst Who Worked On The Newsweek Story Explains How They Converged On Dorian Nakamoto. A zlatý hřeb celé aféry? Newsweek vydal vyjádření: Newsweek's Statement on the Bitcoin Story.

TELEgraficky

Zdrojáky Mt. Gox ■ Prodej zbraní na sociální sítích a prokurátor ■ Tablety předstihnou PC v roce 2015 ■ Končí RAS, přichází CNC ■ Batman, kostičkovaný:

HARDWARE

Jak vypadají rozebrané herní ovladače. Viz Deconstructed: Neatly Organized Photos of Dissected Videogame Controllers

A tohle je ten správný hardware:

WEBDESIGN, INTERNET

Chytré sociální taktiky mohou podpořit výsledky v SEO říká MAKE SEARCH ENGINES LOVE YOU AND YOUR SOCIAL EFFORTS. A jde stále o totéž, zda sociální média jsou či nejsou signálem (pro ovlivnění umístění ve výsledcích). Autor je přesvědčený, že tomu tak je, ale je důležité asi dodat, o čem je přesvědčený – zmínky, sdílení, líbí a retweety (což samozřejmě dává smysl). A také to, že považuje za zásadní, aby šlo o engagement – ne o nějaké sbírání počtu sledujících či fanoušků.

Dost dobré shrnutí je i ve What Is SEO? [FAQs]. Věnuje se tomu, co už sice asi tak nějak dost dobře víme, ale nikdy neuškodí to opakovat. A zdůrazňuje i to předchozí, tedy roli sociálních signálů (aktivit).

Matt Cutts se pustil do vysvětlování, co je to placený odkaz. V Matt Cutts Video: How Google Determines What’s A Paid Link to shrnují bez nutnosti dívat se na video. Nejlepší na tom je, že „placený“ je jakýkoliv odkaz, který přinesl jakoukoliv protihodnotu. A už jen chybí, aby bylo zakázáno i mít dobrý pocit. Google si opět bere příliš velké sousto, protože za placené prohlašuje i odkazy v recenzích, kde recenzentovi zůstal recenzovaný výrobek. A placený link je i ten, který někomu dáte za to, že vás pozve na pivo, byť tedy jedno pivo je pravděpodobně košer. Víc piv už ale asi ne. Ale spíš se podívejte na video:

SOFTWARE

HTMLy je blogování bez databáze. Samozřejmě opensource a můžete tomu klidně říkat Flat-File CMS. Jak to v praxi funguje, je možné vidět například na www.danlogs.com

Microsoft bude mít Office Graph, cosi co se strojově dokáže naučit vztahy mezi lidmi a dokumenty. Viz At SharePoint, Microsoft talks up ambitious enhancements for Office 365

Stop Using Your Inbox as a To-Do List se třeba bude hodit těm, kdo zápasí s použitím pošty jako úkolníku. Prý se to tak dělat nemá.

MARKETING A KOMUNIKACE

FCC chtělo zjistit, co brání vstupu do podnikání v oblasti zpravodajství. Výsledkem měla být studie, jak novináři získávají a tvoří zprávy. Ale poté, co se objevily pochybnosti o tom, jestli náhodou nechce monitorovat a ovládat novináře, práci na studii stoplo. Viz FCC drops study of U.S. newsrooms

Microsoft se trefuje do Applu, prý se nehodí pro plánování svateb. Ehm.

Autor kontroverzní kampaně „Scroogled“ se stal šéfem strategie Microsoftu. Jojo. Ale třeba se můžeme těšit na další útočné a kontroverzní kampaně a aspoň se bude čemu smát. Případně nad čím plakat. Viz Microsoft puts creator of ‚Scroogled‘ ads in charge of strategy

Skvělý kousek: Content Marketing may be the most useless, impractical, non-measureable term in Marketing.

Dobrá otázka: Why Brands Should Turn To Bloggers Instead Of Celebrity Spokespeople. Tedy ono je to spíš konstatování, ten článek to vysvětluje coby fakt. 

Nové aktuálně.cz stále obsahuje XSS

Nové aktuálně.cz stále obsahuje XSS

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

Pod svícnem bývá tma? Nebo o co tady jde? Poradce britského premiéra byl policií zadržen kvůli podezření z držení dětské pornografie. Podílel se přitom na vytvoření povinných online filtrů, které mají v Británii šíření podobných věcí zabránit. David Cameron's porn-filter advisor arrested for possession of images of sexual abuse of children

Facebook a Instagram pod tlakem za to, že se na jejich stránkách prodávají zbraně a může je tam koupit kdokoliv? Po pár měsících odolávání přišli s řešením: reklamy na zbraně omezí věkem. Jako by tohle bylo něco platné. Viz Facebook and Instagram step in with age limits on firearms ads, new rules for sellers

Tak už i v SEO hrají roli patenty a používají se jako nástroj. BrightEdge žaluje Searchmetrics na základě patentů, které se jim podařilo získat. A klasicky jde o patenty, které „patentují“ věci, které jsou hromadně využívány v řadě pomůcek. Viz BrightEdge Uses SEO Patents As “Sword,” Sues Searchmetrics

Pohlcení WhatsApp Facebookem vadí ochráncům soukromí a chtějí, aby byla koupě zablokována do doby, než se vyjasní, jak hodlá Facebook naložit se shromážděnými osobními informacemi o uživatelích WhatsApp. Viz Facebook's WhatsApp purchase challenged

Docela vtipné je maskovat šmírovací malware (umí využívat mikrofon a kameru ke sledování uživatele) jako rodičovský zámek. Zajímavé na tom je, že Parental Control bylo vytvořeno pomocí toolkitu, který si můžete koupit za 300 USD. Jeden má skoro pocit, že je levnější vyvíjet malware a viry, než normální software.

Když blokuji porno, hledá se p0rno

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

LIVR je nová sociální síť, kterou můžete používat pouze, pokud jste opilí. Výborné, hlavně když to dočtete a pochopíte až do konce. Což můžete zkusit třeba tady.

Citi se chce o zákazníky starat přes sociální média. Viz The Big Brand Theory: Citi Rethinks Customer Care with Social Media.

Tři pětiny uživatelů Twitteru ve Velké Británii sleduje noviny nebo nějakého žurnalistu. Viz ‚Three-fifths of Twitter‘s UK users follow a newspaper or journalist'

Guide to Facebook Reach: What Marketers Need to Know vysvětluje proměnu Facebooku směrem k měření dosahu (reach) stránky jako takové. Po omezení viditelnosti příspěvku na 4 % je dosah (reach) jedna z mála věcí, která ještě ukazuje, že Facebook k něčemu je.

Několikero užitečných služeb pro zjištění, jak hodně byla určitá URL sdílena na sociální sítě, probírají v How To Track How Many Times Links Are Shared On Social Media

Facebook se prý vrací k základům, co se „nového“ designu zdi týče. Viz Facebook goes back to basics with latest News Feed redesign

Utíkají vám sledující na Twitteru? Čtěte The Real Reason People Unfollow You on Twitter a třeba tam najdete pár příkladů toho, co děláte špatně.

Vine, 6 sekundová videa od tvůrců Twitteru, a dětské hvězdy s miliony sledujících. Viz Meet The Stars Of Vine: These Kids Have Millions Of Followers And Make Eye-Popping Amounts Of Money

EU Business Register opět loví. Ti, co mu naletí, se budou hodně divit. Starý známý, viz zde.

MOBILNÍ APLIKACE

Aplikace k nezaplacení: BroApp Sends Automatic Texts to Your Girlfriend to Make Her Think You’re Thinking About Her

WhatsApp is Different říká Om Malik a v článku má pár užitečných grafů. Já s tím mám ale stále stejný problém. Čísla Facebooku, WhatsApp i všech ostatních jsou jejich čísla, neověřená, neauditovaná, založená na neznámých metrikách.

STARTUPY A EKONOMIKA

Užitečné pro všechny startupisty: Věci, které mě s***u na startupech

Americký T-Mobile bojuje o přežítí a dělá pro to maximum. V T-Mobile Turns an Industry on Its Ear si o tom můžete přečíst více. Konec tradičních dvouletých smluv, konec poplatků za ukončení a řady dalších věcí znepříjemňujících život zákazníkům. Včetně webu a SMS ve stovce zemí bez extra placení a oddělení ceny za telefon a za službu.

Google zkouší nový vzhled vyhledávání. Nepodtrhané, nepřehledné, zmatené.

Google zkouší nový vzhled vyhledávání. Nepodtrhané, nepřehledné, zmatené.

Flipboard koupil od CNN agregátor Zite. Ten se objevil na Internetu v roce 2011 a mělo jít o „personalizovaný magazín“ pro iPad obdařený nějakou tou inteligencí ve prospěch uživatele. Pak ho koupilo CNN, aby právě v tomto týdnu změnil opět majitele. Za 60 milonů dolarů končí u Flipboardu. Tohle všechno je, aspoň dle mého, dost o ničem (Flipboard sám je stále o ničem), ale součástí toho je ještě obsah z CNN mířící do Flipboardu. Což bude, dle mého, stejně o ničem. A co se Zite týče? S tím se rozlučte, Flipboard nemá důvod něco takového provozovat.

Coupons.com vyrazilo na burzu. Zajímavé na tom je, že téhle společnosti je 16 let. A taky to, že si říká startup. A samozřejmě je celou dobu ztrátová. Máte rádi bubliny? Ale jinak viz Dot-Com IPO Insanity Returns With Coupons.com

MMF23 tip3

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).