Hlavní navigace

Twitter ukazuje fotky i videa v rozbalené formě, je to další krok k reklamě?

Autor: Twitter
Daniel Dočekal

Poslední změna rozhraní Twitteru se setkává s poměrně velkou nevolí uživatelů, v toku zpráv se začaly ukazovat rozbalená videa i fotografie.

Picture this: More visual Tweets, říká Twitter v oznámení své novinky. Ta mezi uživateli vyvolává bouřlivé odezvy a výzvy k návratu do původního stavu. Twitter totiž začal v toku příspěvku zobrazovat fotografie i videa v rozbalené podobě. Tedy samozřejmě za předpokladu, že používáte www.twitter.com nebo mobilního klienta přímo od Twitteru.

Pokud jste tento krok Twitteru pochopili jako postupnou přípravu na reklamu přímo mezi příspěvky vámi sledovaných účtů, tak je to velmi pravděpodobně správné vysvětlení. Pokud se ovšem chcete rozbalených fotek a videa zbavit, máme pro vás jednu špatnou a jednu dobrou zprávu: 

Na www.twitter.com rozbalení zrušit nemůžete, v Nastavení žádná taková volba není. V mobilním klientu ale ano, stačí najít příslušnou volbu v Nastavení (Image Previews) a vše se bude ukazovat jako předtím. Což může pomoci, protože na mobilním připojení dokáží plná zobrazení výrazně zdržovat a znepříjemňovat život.

Pro uživatele Twitteru jde něco velmi nezvyklého a rušivého, řada z nich žije ve starém světě čistých tweetů o 140 znacích a „facebookizace“ Twitteru jim vadí.

Marcom

Pro řadu z nich je nepřijatelné už to, že rozhádanost mezi Facebookem a Twitterem vedla k tomu, že se fotografie z Instagramu nezobrazují přímo na Twitteru – je nutné kliknout a odejít na Instagram. Uživatelé Twitteru na to často reagují u těch, kdo na Twitter příspěvky z Instagramu dávají – emotivně jim píší cosi o tom, že by toho měli nechat, nebo je přestanou sledovat.

V mnoha ohledech jsou uživatelé Twitteru velmi konzervativní, což pro Twitter není dobré. Potřebuje se vyvíjet, potřebuje dostat více uživatelů do Vine (a nedaří se mu), ale hlavně potřebuje najít způsob, jak začít vydělávat peníze. S blížícím se IPO (vstupem na burzu) to navíc je stále důležitější a Twitter se potřebuje ukázat jako moderní a perspektivní firma.

Našli jste v článku chybu?