Byl to opravdový poprask, když Facebook nastavil videa tak, aby se začala přehrávat automaticky a ukrajovala z datových limitů uživatelů cenné megabajty. Teď už to zkouší i Twitter.
Sociální síť testuje podle serveru Mashable dva modely. V jednom uvidí uživatelé celé video ve smyčce a v druhém jen prvních šest vteřin. Videa, která uživatelé sdílí z videoslužby Vine, se ale sama nepřehrávají.
Twitter v tom vidí kromě další inovace i možný způsob, jak získat víc peněz od firem. Tam totiž zatím za Facebookem zaostává. Automaticky přehrávaná videa na účtech jednotlivých značek by mohla zaujmout uživatele mnohem efektivněji. A jak ukazuje příklad Facebooku, dá se u nich velmi dobře prodávat reklama.
Facebook s touto službu začal koketovat před dvěma lety a naplno ji rozjel během loňského roku. Podle Marka Zuckerberga si dnes na největší sociální síti pustí uživatelé každý den 3 miliardy videí. Za sledované video považuje to, které běželo alespoň tři vteřiny.
S automatickým přehráváním ale pracuje už i YouTube. Ten přidal novou službu do systému na začátku letošního roku.