Týdeník Euro konfrontuje kvalitu a nabídku DVB-T a DVB-S

27. 4. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Logo satelitní digitální platformy DVB-S Autor: 115393
Logo satelitní digitální platformy DVB-S
27. 4. 2009

Se značnou skepsí se na digitální budoucnost v zemském provedení divá redaktor týdeníku Euro Karel Zaoral. V článku s názvem Analogová tma a digitální zatmění se zamýšlí nad tím, proč lidé mají upřednostnit nákup satelitního přijímače před pozemním příjmem přes DVB-T.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Ve srovnání s terestrickým digitálním vysíláním se satelitní příjem uvádí jako nevýhodný z hlediska údajně vysokých pořizovacích nákladů. Donedávna tomu tak skutečně bylo. Časy se ale mění a dnes se cenový rozdíl zmenšuje na minimum,“ uvádí autor a pokračuje: „Kdo chce, si navíc už kolem šesti tisíc korun může pořídit přijímač schopný zobrazit programy v HD rozlišení, což je budoucnost, jakou majitelé terestrických set top boxů toho času uprostřed produktivního věku zažijí nejdříve v důchodu. V kvalitě tedy terestrické digitální vysílání nemůže satelitu konkurovat ani náhodou, stejně jako šíří programové nabídky.

U satelitních stanic autor zmiňuje zejména monotematické kanály jako Viasat History a Explorer, National Geographic, Discovery nebo Spektrum a dává je do konfrontace s nabídkou v DVB-T, kde je například Óčko, kdysi Noe TV nebo Public. „Ze souboje DVB-T a DVB-S, tedy terestrického a satelitního digitálního vysílání, jasně vychází jako vítěz oběžná dráha, jejíž podíl na trhu navíc stále rychleji roste. Čekací doby na montéry se natáhly na několik týdnů. Místo zubatých zrezlých antén jsou stále častěji vidět paraboly. Ukazuje se něco nového, preference zákazníka se obrací ke kvalitě. Pro autory digitalizace po česku je to také jasný vzkaz – je nejvyšší čas se chytit za nos,“ dodává týdeník Euro.

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).