U:fon, nejmladší mobilní operátor na našem trhu, má blíže nespecifikovaný problém se svou sítí. Podle informací od našich čtenářů již od dopoledních hodin nelze v jeho CDMA síti telefonovat, ani posílat SMS zprávy. Podle našeho vlastního ověření problémy trvají i v tuto chvíli. Mobil se nemůže připojit k síti. Volající na čísla zákazníků U:fona se dostanou jen do hlasové schránky. Dle informací od čtenářů nefunguje ani připojení k Internetu od U:fona.
Operátor zatím médiím neposkytl žádné bližší informace. Na zákaznické lince, kterou je však vzhledem k potížím se sítí nutné volat z jiného čísla, je jen provizorní nahrávka informující o výpadku služeb, na jejichž obnovení se prý intenzivně pracuje. Jakmile budeme mít bližší informace, podělíme se o ně. Vaše vlastní postřehy uvítáme v diskuzi.
Doplnění (15:00): Výpadek se týká jen Čech. Na Moravě by síť měla fungovat. Důvodem výpadku je zřejmě nepovedený update softwaru. Toto operátor uvedl na svém webu: V dnešních ranních hodinách došlo k výpadku služeb na území Čech. Na Moravě jsou služby bez omezení dostupné. K výpadku došlo po neočekávaných problémech v průběhu dlouhodobě plánovaného nasazení softwarových změn na síti, jenž měly umožnit nasazení dalších služeb.
Doplnění (15:32): Výpadek by měl být odstraněn ještě během dnešního odpoledne. Identifikovali jsme příčinu problému a právě jsme v procesu postupného obnovování funkčnosti našich služeb po celém území Čech. Ty budou opět dostupné během dnešního odpoledne. Podobný výpadek, který čas od času postihne každého mobilního operátora, je velice nepříjemný. Omlouváme se tímto všem postiženým zákazníkům za způsobené problémy a v nejbližší době je samozřejmě budeme kompenzovat,
uvedl Peter Hall, generální ředitel akciové společnosti Mobilkom, která U:fona provozuje.