Hlavní navigace

Ultra HD rozlišení má konečně své logo, představeno bylo v Berlíně

8. 9. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Na první pohled banální značka bude důležitá pro orientaci zákazníků při nákupu produktů a napomůže i samotnému průmyslu jako prvek kompatibility jednotlivých zařízení.

Technologie Ultra HD, tedy čtyřikrát vyšší rozlišení než vysoké, se může pochlubit konečně vlastním logem. Speciální označení tak například ulehčí orientaci zájemců o koupi takovýchto televizorů. Divák by měl na první pohled poznat, že se jedná o produkt, který podporuje technologie Ultra HD. V minulosti se podobné označení používalo pro televizory HD Ready a nyní zobrazovače Full HD. Slavnostního odhalení se logo dočkalo na právě probíhajícím berlínském veletrhu IFA, který patří mezi jednu z největších událostí roku v oblasti elektroniky.

NEPŘEHLÉDNĚTE: IFA 2014: zahnuté LCD (klidně i IPS), 5K a zrcadlové displeje

Logo bylo oficiálně odhaleno v den zahájení veletrhu IFA, tedy v pátek 5. září, organizací DigitalEurope (dříve EICTA). Pro uživatele mimo jiné označení znamená, že televizor má mnohem větší koncentraci pixelů (obrazových bodů) proti předchozím modelům – konkrétně 3840×2160. Nové logo zároveň majitele takového zařízení informuje, že pokud v budoucnu připojují k tomuto produktu další, který obsahuje stejné označení, měly by být spolu obě kompatibilní. Označení Ultra HD je také určitým benefitem pro průmysl, jelikož je jednotícím prvkem pro takovéto výrobky.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.