Hlavní navigace

UPC kupuje Karneval, vznikne jedna silná kabelovka

10. 8. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

10. 8. 2006

Majitel největší tuzemské kabelové společnosti UPC Česká republika ovládne svého největšího konkurenta na trhu, českou kabelovou dvojku Karneval Media. V noci na dnešek to oznámila společnost Liberty Global, mateřská firma UPC. Za vstup do Karnevalu zaplatí 322,5 milionu euro, tedy přes devět miliard korun. Obchod, který má být dokončen v říjnu, ještě musí schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Česká UPC má v současné době 300 tisíc klientů kabelové televize, Karneval Media jich vykazuje něco přes 250 tisíc. Obě firmy také poskytují připojení k internetu a telefonování přes kabel. Karneval navíc od letošního roku nabízí digitální kabelovou televizi ve formátu DVB-C (služba aktuálně vykazuje asi pět tisíc předplatitelů), zatímco UPC se soustředí i na satelitní digitální službu UPC Direct (nyní má 120 tisíc předplatitelů).

Lupa_MIF21_vyvojapp

Koupí Karnevalu bude moci UPC lépe odolávat blížící se konkurenci služeb triple play od Telefóniky O2 Česká republika, jehož součástí bude i „kabelová televize“ přes telefonní přípojku. Dalším výrazným konkurentem UPC na českém trhu se již brzy stane rumunská placená satelitní platforma Digi TV, která již požádala o registraci v České republice.

Podrobnosti o fúzi přineseme příští týden

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.