Společnosti UPC Česká republika se daří udržet solidní provozní zisk, který byl za minulý rok ve výši 511 milionů korun a to navzdory recesi. Generální ředitel české UPC Václav Bartoň v rozhovoru pro Lidové noviny říká, že základ tohoto úspěchu byl položen již před deseti lety.
Portfolio, které dnes máme, nám umožňuje se vyrovnávat s problémy obecné ekonomiky, které ovlivňují naprosto každého. Na dnešní celkem pozitivní výsledek jsme „zadělali“ už zhruba před deseti lety, kdy jsme začali plánovat strategii triple play, tedy k obrázkům (televizní programy, pozn red.) přidávat data (internetové připojení, pozn. red.) a hlasové služby. Dnes nám to vyvažuje rizika a výhody. Trend je přitom takový, že naše datové služby v dynamice růstu jsou na úrovni televize,
říká Bartoň.
Základem pro získávání nových zákazníků je i vysokorychlostní internet. Nás táhne to, že k tradiční televizi, k této jakési historické základně, dáváme rychlý internet. Ten je základem pro získávání nových spotřebitelů, protože generačně je divák televize starší než uživatel internetu. Jak jednou v domácnosti infrastruktura je, po kabelu už k nim dostaneme leccos. Televizi, rychlý internet a také hlas. Pevné linky jsme začali prodávat v době, kdy je Český Telecom masivně ztrácel. Máme ambici mít víc zákazníků pevné telefonie, než bude mít dnešní Telefónica zákazníků videoslužeb. Jdeme každý do rybníku toho druhého. Zatím se nám to daří,
dodal šéf UPC.
Zároveň uvedl, že jeho společnost nehodlá investovat do mobilní sítě ani pronikat na trh mobilních telefonů jako virtuální operátor. Takovou historii máme za sebou, i když ne na českém trhu,
řekl generální ředitel UPC Václav Bartoň.