Americká Federální komunikační komise (FCC) v současné době zvažuje přijetí plánu, který by pomohl vyřešit potíže s nízkou informovaností diváků o přechodu na digitální televizní vysílání. Regulační úřad chce majitelům televizních stanic uložit povinnost odvysílat každý den nejméně čtyři půlminutové informační spoty, které budou diváky seznamovat s vypnutím analogového televizního vysílání. Počet těchto spotů by se měl před 17. únorem 2009, kdy dojde k vypnutí analogového vysílání, zvýšit na dvanáct denně.
Od začátku letošního roku začala americká vláda podporovat přechod na digitální televizní vysílání také formou finanční dotace na nákup digitálního přijímače. Diváci, kteří vlastní pouze analogový televizor, mají nárok na kupon v hodnotě 40 USD (cca 720 korun), který mohou uplatnit při koupi set-top-boxu. Domácnosti, které mají více než dva televizory, mohou získat kupony dva. Ceny set-top-boxů se pohybují mezi 50 a 70 USD.
Zájem o příspěvek je mezi Američany veliký. Doposud zaznamenala vláda více než dva miliony žádostí o kupon, což představuje přibližně 15 % domácností, které nejsou vybaveny digitálním přijímačem.
Zdroj: www.advanced-television.com