Americká Federální komunikační komise chce zvýšit informovanost diváků o přechodu na digitální televizní vysílání, který je v USA stanoven na 17. února příštího roku. V současnosti je na vypnutí analogového vysílání podle studie provedené společností Nielsen nepřipraveno 13 milionů amerických domácností. Federální komunikační komise proto přišla s dalším krokem, jak tento stav zlepšit.
V rámci informačně-vzdělávacího programu mají vysilatelé, poskytovatelé placeného televizního vysílání, ale i prodejci spotřební elektroniky povinnost informovat diváky a zákazníky o blížící se změně.
Poskytovatelé placeného televizního vysílání musí do měsíčního vyúčtování služeb zařadit informace o přechodu na digitální televizní vysílání ve standardu ATSC. Vysilatelé mají diváky informovat prostřednictvím spotů, které zařadí do vysílání. A povinnosti přibudou i prodejcům spotřební elektroniky. Ti musí zákazníkům poskytnout informace o tom, co vše budou pro příjem digitálního vysílání potřebovat.
Zdroj: www.advanced-television.com