Hlavní navigace

Ústavní soud zamítl stížnost Primy týkající se odpojování regionů

18. 9. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

18. 9. 2009

Spor televize Prima a regionálních studií sdružených pod značkou RTA musel řešit až Ústavní soud. Prima se obrátila na soud se stížností, že ji Rada pro rozhlasové a televizní vysílání nechce umožnit jednostranné určení vysílacích oken, v rámci kterých se můžou regionální televize „odpojit“ a vysílat samostatný program. Spor je ještě z dob, kdy se Prima nedokázala dohodnout se sítí RTA a regionální studia pod touto značkou vysílala odpojovaný program po dobu tří hodin denně, čímž narušovala kontinuální průběh programu Primy.

RRTV v lednu 2007 rozhodla, že nelze bez souhlasu regionálních provozovatelů Primě vyhovět a jednostranně změnit připojovací časy na sdílených kmitočtech. Prima se následně obrátila na Ústavní soud, který stížnost zamítl jako neopodstatněnou. Po zvážení okolností předložené věci dospěl Ústavní soud k závěru, že podaná ústavní stížnost je zjevně neopodstatněná, uvádí ve rozhodnutí soudu předsedkyně senátu Ústavního soudu Vlasta Formánková, napsal server Česká média.

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.