Hlavní navigace

Už došlo i na Reuters. Čína zablokovala zpravodajský web agentury

Jan Beránek

Vydržel dlouho, ale už i zpravodajský servis Reuters se dostal na index blokovaných stránek v říši středu.

New York Times, Wall Street Journal a teď už i Reuters. Zprávy z trojice amerických webů už si Číňané nepřečtou. Agentura tvrdí, že už dříve zaznamenala blokační zásahy cenzury, ale v tomto případě jde o oba její weby – v angličtině i v čínštině. 

“Reuters se zavázal k poskytování férové a přesné žurnalistiky po celém světě. Vnímáme význam zpráv o Číně pro naše čtenáře a doufáme, že naše weby v Číně zase brzy začnou fungovat,” tvrdí agentura ve vlastním článku.

WT100

Důvod blokování není zatím jasný. Každopádně není to nic neobvyklého. S podobnými zásahy má zkušenost více médií a často to souvisí s publikací článků o čínské vládě. Každopádně podle zprávy Reuters se z čínského internetového regulačního úřadu CAC zatím nikdo neozval. 

Průběžné blokování různých zpravodajských webů sleduje a řeší server Great Fire. Ten už byl nedávno pod palbou DDoS útoků. Nikdo zatím nebyl odhalen, ale útok přišel pár dní poté, co Wall Street Journal vydal článek, kde popisoval, jak čínský server používá cloudová uložiště proto, aby obešel čínskou cenzuru a umožnil přístup i k jinému zpravodajství než tomu státnímu. 

Našli jste v článku chybu?