Hlavní navigace

Uživatelé si stěžují na ověřovací kód SMS brány Vodafonu

Aleš Miklík

Bezplatná webová SMS brána Vodafonu používá stejně jako řada podobných služeb ověřovací kód, který uživatel musí před odesláním zprávy přepsat do zadaného pole ve formuláři. To by mělo zabránit spamovacím robotům v rozesílání velkého množství nevyžádaných SMS zpráv. V současné době však dostáváme stížnosti uživatelů, že ověřovací kód je příliš špatně čitelný a v případech jeho pěticiferných podob se někdy stává, že se dvě číslice přeloží přes sebe. Uživatel pak vlastně má buď 99 pokusů, aby…

Bezplatná webová SMS brána Vodafonu používá stejně jako řada podobných služeb ověřovací kód, který uživatel musí před odesláním zprávy přepsat do zadaného pole ve formuláři. To by mělo zabránit spamovacím robotům v rozesílání velkého množství nevyžádaných SMS zpráv. V současné době však dostáváme stížnosti uživatelů, že ověřovací kód je příliš špatně čitelný a v případech jeho pěticiferných podob se někdy stává, že se dvě číslice přeloží přes sebe. Uživatel pak vlastně má buď 99 pokusů, aby odeslal jednu SMSku, nebo může stránku znovu načíst a doufat, že tentokrát mu bude předložen kód čitelnější.

S žádostí o vysvětlení tohoto stavu jsme se obrátili na tiskového mluvčího české pobočky Vodafonu Jakuba Hrabovského, podle kterého obtížná čitelnost spočívá v tom, že se snažíme omezit zneužívání této služby, aby např. číselný kód nebyl čitelný automatickým ‚čtečkám‘, které kód lehce rozluští a rozešlou tisíce nevyžádaných SMS. Cílem je, aby číselný kód rozpoznali pouze uživatelé (lidé). V současné době hledáme vhodnou hranici, kteá by těmto parametrům vyhovovala.

Na otázku, zda důvodem není třeba i snaha omezit celkový počet odeslaných SMS zpráv, Jakub Hrabovský uvedl: Určitě nejde o snahu omezit počet odeslaných SMS, brána bude i nadále funkční a službu neplánujeme rušit.

EBF17

Nutno dodat, že při tempu technického vývoje a schopností strojového rozpoznávání textu nevydrží pravděpodobně žádná nastavená hranice příliš dlouho.

Konkurenční T-Mobile bezplatné zasílání z webu neumožňuje (resp. omezený počet SMS z Internetu zdarma dává uživatelům některých svých tarifů), Eurotel má svoji webovou SMS bránu, jejíž ověřovací kód je však lépe čitelný než ten Vodafonu.

Našli jste v článku chybu?
12. 2. 2009 18:54
Robert Kozak (neregistrovaný)
Typický čech, jak všechno ojebat, za všechno prachy, jak poškodit druhého. Chlapi vy mě tak serete, ten český národ už by se měl nad sebou zamyslet, vypadáme před světem jako hovada, nemasné huby, myslíme jako cikáni. Mluvil jsem s několika cizinci a přesně tohle o nás tvrdí. Jak se to říkává v pohádkách "s podctivostí dojdeš nejdále" bohužel v pohádkách ne v česku. Stydím se za nás...
16. 3. 2006 16:40
uživatel si přál zůstat v anonymitě
Mno já myslím, že je to jen normální MD5 toho cisla :-)) Oskaruv web mel furu chyb - i ta jeho samoobsluha, kdysi obsahovala lochnu jako prase, prisel jsem na ni a upozornil na ni tiskoveho mluvciho... Pán se mi k tomu ani neráčil vyjádřit, jenom mě odpověděla jeho sekretářka, že děkujou a bla bla... a pak mi poštou poslali sice značkový, kvalitní a pěkný triko (bez loga :-)), ale to bylo celý!!!! Mimochodem ta chyba způsobovala, že šlo zjistit heslo k jakémukoli číslu a získat tak plnou kontr…