Atmedia meziročně zdvojnásobila podíl u D15+
Letošní červenec hrál do karet prvnímu programu České televize. V průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let si oproti červnu polepšil nejvíc ze všech českých televizí. ČT 1 o prvním prázdninovém měsíci vykázala podíl 16,56 procenta, což bylo o 1,38 procentního bodu více než v červnu. Naopak největší pokles potkal zpravodajskou ČT 24, která v červnu dosáhla historického rekordu díky mimořádnému povodňovému zpravodajství a pádu vlády premiéra Petra Nečase. Na tyto události nestačila ani pokračující politické krize v červenci, takže ČT 24 si oproti červnu pohoršila o 2,89 procentního bodu na hodnotu 6,24 procenta, která je ale i nadále pro tento program nadprůměrná.
V meziročním srovnání s červencem loňského roku nejvíce stoupaly televizní stanice zastupované agenturou Atmedia. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si polepšily rovnou na dvojnásobek: z 2,11 na 4,22 procenta. Z jednotlivých televizí pak nejvíce stoupala ČT 24, která oproti červenci 2012 stoupla o 0,34 procentního bodu na podíl 6,24 procenta. Největší meziroční pokles potkal hlavní kanál Primy: pohoršil si o rekordních 5,13 procentního bodu na hodnotu 13,37 procenta, vůbec nejhorší v letošním roce. Výrazný meziroční pokles o 2,16 procentního bodu na hodnotu 2,91 procenta potkal i ČT Sport, která však loni v červenci vysílala část fotbalového Eura.
I v červenci pokračoval silný meziroční pokles hlavního kanálu Primy, což byl jeden z důvodů odvolání programového ředitele Petra Vladyky
Nově meziročně pomohl Fanda, Smíchov a Telka
Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku v červenci zvítězila skupina Nova, která dosáhla hodnoty 30,26 procenta. Oproti červnu si ale pohoršila o 0,85 procentního bodu, meziročně však stoupla – jako jediná – o 3,90 procentního bodu (nutno dodat, že loni v červenci se jí ještě nezapočítával Fanda, Smíchov a Telka, které za letošní červenec dosáhly společného podílu 4,39 procenta). Na druhé pozici skončila Česká televize s podílem 29,86 procenta, o 0,54 procentního bodu horším než v červnu a meziročně nižším dokonce o 2,03 procentního bodu.
Na skupinu Prima zůstalo třetí místo s podílem 21,97 procenta. Oproti červnu klesla o 0,41 procentního bodu a meziročně o 3,10 procentního bodu (klesla by ještě víc, ale letos v červenci se jí už započítával podíl Primy Zoom – 2,19 procenta – která ještě loni nevysílala). V červenci si oproti červnu i meziročně polepšily menší televize. Skupina Atmedia ve srovnání s červnem posílila o 0,70 procentního bodu na hodnotu 4,22 procenta, meziročně pak vystoupala dokonce o 2,11 procentního bodu. Ostatní neměřené televize ve srovnání s červnem vystoupaly o 0,93 procentního bodu na podíl 9,12 procenta. Meziročně to znamenalo stagnaci – růst o jedinou setinu procentního bodu.
Program | Měsíční podíl D15+ | Oproti červnu 2013 | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,56 | + 1,38 | – 0,10 |
ČT 2 | 4,15 | + 0,37 | - 0,11 |
ČT Sport | 2,91 | + 0,60 | – 2,16 |
ČT 24 | 6,24 | - 2,89 | + 0,34 |
Nova | 21,21 | – 2,00 | + 0,06 |
Nova Cinema | 4,65 | + 0,15 | – 0,56 |
Fanda | 2,00 | + 0,35 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,34 | + 0,35 | – nevysílal – |
Telka | 1,05 | + 0,28 | – nevysílala – |
Prima family | 13,37 | - 0,90 | - 5,13 |
Prima Cool | 3,91 | – 0,03 | – 0,12 |
Prima love | 2,49 | + 0,31 | – 0,05 |
Prima Zoom | 2,19 | + 0,20 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,56 | + 0,17 | – 0,90 |
Atmedia | 4,22 | + 0,70 | + 2,11 |
ostatní TV | 9,12 | + 0,93 | + 0,01 |
Skupina | Měsíční podíl D15+ | Oproti červnu 2013 | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT Group | 29,86 | – 0,54 | – 2,03 |
Nova Group | 30,26 | – 0,85 | + 3,90 |
Prima Group | 21,97 | – 0,41 | – 3,10 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
ČT 1 v červenci rostla nejvíc i u diváků od 15 do 54 let
U mladších diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí skupina Nova a je atraktivní pro zadavatele reklamy, vykázala v červenci (oproti červnu) největší růst opět ČT 1. Polepšila si o 1,32 procentního bodu na hodnotu 12,88 procenta, zatímco zpravodajská ČT 24 pro změnu nejvíce klesla – o 2,70 procentního bodu na podíl 3,51 procenta. Poměrně velké poklesy vykázaly i hlavní kanály Novy a Primy. Konkrétně 1,83 procentního bodu v případě Novy (podíl 24,36 procenta) a 1,76 procentního bodu u Primy (podíl 9,94 procenta, kterým se přiblížila sesterské Primě Cool s červencovým podílem 6,11 procenta). Pro Primu to znamenalo jeden z nejhorších měsíčních výsledků za poslední léta.
V meziročním srovnání s červencem loňského roku si u této cílové skupiny opět nejvíce polepšily televizní stanice zastupované agenturou Atmedia – jejich souhrnný podíl rostl o 1,18 procentního bodu na hodnotu 4,12 procenta. Z jednotlivých televizních programů rostla nejvíce Prima love, a to o 0,20 procentního bodu na podíl 3,24 procenta. Největší meziroční pokles u publika od 15 do 54 let v červenci zaznamenal hlavní kanál Primy: pohoršil si o rekordních 6,23 procentního bodu na zmiňovanou hodnotu 9,94 procenta. O 2,25 procentního bodu si oproti červenci 2012 pohoršila ČT Sport (na podíl 2,83 procenta) a o rovný procentní bod na hodnotu 4,08 procenta klesla TV Barrandov.
A jak v téhle cílové skupině dopadl červencový souboj tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů? S velkým náskokem zvítězila skupina Nova s podílem 35,78 procenta, který byl ale oproti červnu horší o 0,61 procentního bodu. Meziročně šlo ale o nárůst o 5,19 procentního bodu (Fanda, Smíchov a Telka dohromady oslovily 5,49 procenta publika). Česká televize skončila na pozici dvojky s podílem 23,13 procenta. Ve srovnání s červnem klesla o 0,61 procentního bodu, meziročně pak dokonce o 2,65 procentního bodu. Skupina Prima byla stejně jako u skupiny D15+ třetí s kumulovaným podílem 21,83 procenta. Oproti červnu klesla o 1,18 procentního bodu a meziročně o 3,40 procentního bodu (nepomohl jí ani nový program Prima Zoom s letošním červencovým podílem 2,54 procenta).
Program | Měsíční podíl D15–54 | Oproti červnu 2013 | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 12,88 | + 1,32 | – 0,43 |
ČT 2 | 3,90 | + 0,33 | + 0,17 |
ČT Sport | 2,83 | + 0,43 | – 2,25 |
ČT 24 | 3,51 | - 2,70 | – 0,15 |
Nova | 24,36 | – 1,83 | + 0,19 |
Nova Cinema | 5,92 | + 0,02 | – 0,50 |
Fanda | 2,38 | + 0,38 | – nevysílal – |
Smíchov | 2,12 | + 0,52 | – nevysílal – |
Telka | 0,99 | + 0,28 | – nevysílala – |
Prima family | 9,94 | - 1,76 | - 6,23 |
Prima Cool | 6,11 | – 0,18 | + 0,08 |
Prima love | 3,24 | + 0,46 | + 0,20 |
Prima Zoom | 2,54 | + 0,31 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,08 | + 0,17 | – 1,00 |
Atmedia | 4,12 | + 0,76 | + 1,18 |
ostatní TV | 11,06 | + 1,48 | + 0,68 |
Skupina | Měsíční podíl D15–54 | Oproti červnu 2013 | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT Group | 23,13 | – 0,61 | – 2,65 |
Nova Group | 35,78 | – 0,61 | + 5,19 |
Prima Group | 21,83 | – 1,18 | – 3,40 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch