Zakony maji delat Ti, kteri dane problematice rozumi. Skutecne si myslim, ze napriklad hygienicke predpisy maji psat hygienici, zakon o ochrane zdravi by mel vznikat v komunite, ktera se tim zabyva (lekari, pacienti). Zakony o letecke doprave by meli delat lide, kteri se zabyvaji letanim (napriklad rizeni letoveho provozu, odbornici na bezpecnost leteckeho provozu, piloti) ...
Právní oddělení má v působnosti aplikaci práva. S přípravou právních předpisů vůbec nepřijde do styku.
V legislativním oddělení pracují specialisté na tvorbu právních předpisů - legislativci. A tak jako si dům nebudete navrhovat sám, byť najatý architekt Váš vkus třeba nesdílí, tak v civilisovaných zemích píší předpisy lidé, kteří jsou školeni (specialisováni) na tuto činnost. V právu patří k těm nejobtížnějším.
a navic zamestnava externi pravniky ...
Najímat externí legislativce není příliš obvyklé. Většinou k tomu dochází u kodexů, protože příprava kodexů není běžnou činností vládních legislativců.
Zakony maji delat Ti, kteri dane problematice rozumi.
O tom není sporu. Jenže, jak Vám napsal Petr Klimovic, porgram také nebudete psát, nýbrž si najmete specialistu - programátora, tak když budete chtít mít předpis, tak si najmete specialistu - legislativce.
Skutecne si myslim, ze napriklad hygienicke predpisy maji psat hygienici, zakon o ochrane zdravi by mel vznikat v komunite, ktera se tim zabyva (lekari, pacienti). Zakony o letecke doprave by meli delat lide, kteri se zabyvaji letanim (napriklad rizeni letoveho provozu, odbornici na bezpecnost leteckeho provozu, piloti) ...
Jenže tito lidé obvykle nerozumí právu, natož legislativě (= psaní právních předpisů), a proto právní předpisy psát nemohou.
Bohužel ale IMHO poněkud chybí fáze, kdy by odborníci zkontrolovali, že to, co z jejich podkladů legislativci vytvořili, je stále ještě správné z odborného hlediska a že to ve výsledku nejde třeba i proti smyslu původního návrhu. Nemluvě o tom, že návrh zákona pak ještě dorazí svými pozměňujícími návrhy poslanci, kteří nezřídka nejsou odborníky ani na příslušnou problematiku ani na legislativu.
To jsem se tedy nezacyklil.
Od začátku tvrdím, že volební účast sama o sobě žádná reálná participace (podílení se) není.
Samozřejmě, že si můžete vymyslet definici, že volební účast je totéž co participace na politice, takže je pak lze ,,participovat na politice``, ale neparticipovat na rozhodování (btw z toho důvodu používám slovní spojení reálná participace, aby bylo jasno). Také si můžete definovat, že černá je bílá. Ale smysl těchto pojmů tím těžko změníte.