Podle analýzy společnosti McAfee vyjde firmy záplava nevyžádané reklamy pěkně draho. V průměru jde o 182 500 dolarů ročně – řeč je o velkých firmách nad 1 000 zaměstnanců. Každé procento spamu navíc vyjde takto velké společnosti v průměru na 41 000 dolarů. Pokud tedy ochrana firemní pošty před spamem pracuje s 95% účinností, má to proti 99% úspěšnosti velmi výrazný dopad na podnikání firmy. Spam stojí firmy více, než si samy myslí. Ovlivňuje přímo vlastní podnikání firmy a může být spojen s kybernetickou kriminalitou. Dnes je pro společnosti důležitější než kdy jindy, aby se před touto hrozbou chránily,
uvedl Jeff Green, senior vicepresident laboratoří Avert Labs společnosti McAfee.
Společnost McAfee očekává, že se zpětně v březnových statistikách objeví nárůst množství spamu o 20 procent. Tuto informaci lze brát vážně, protože i konkurenční společnost Postini (nyní spadající pod Google) už potvrdila návrat množství spamu na někdejší úroveň před odpojením serverů společnosti McColo, která spammerům poskytovala zázemí. Únorové nevyžádané reklamní poště podle McAfee vévodila nabídka kopií značkových hodinek, jejíž množství se oproti dřívějšku výrazně zvýšilo a v druhém měsíci roku 2009 představovalo dvacet procent z veškerého spamu. (Tisková zpráva)