Hlavní navigace

Veřejnoprávní televize testuje s Českou poštou novou metodu výběru poplatků

10. 2. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

„Od roku 2012 už DINO řešilo stovky tisíc pohledávek pro desítky podniků. Úspěšné bylo například při zakázce pro Český rozhlas během loňského roku,“ uvedl mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Veřejnoprávní televize a Česká pošta zkouší od začátku letošního roku novou možnost výběru koncesionářského poplatku prostřednictvím takzvané metody DINO. Pokud dostane dlužník od České pošty dopis DINO, ve kterém je o závazku detailně informován, může na nejbližší poštovní pobočce svůj závazek uhradit, případně tak učinit bezhotovostně. Současně služba DINO zajistí opakované upomínání dlužníka poštovním doručovatelem nebo i bezplatné zaslání dopisu DINO na aktuální doručovací adresu poplatníka v případě, že se na původní adrese nezdržuje.

WT100 tip temata2

ČTĚTE TAKÉ: Česká televize se soustředí při vymáhání koncesionářských poplatků na firmy

Česká televize s Českou poštou si od zapojení služby DINO do této agendy slibují individuální způsob řešení a především omezení počtu možných soudních sporů i exekucí, jejichž náklady významně navyšují dlužnou částku. Těm se nyní mohou vyhnout zejména ti, kteří se ocitli v dočasné platební neschopnosti nebo na povinné platby jednoduše zapomněli. Služba, kterou Česká pošta úspěšně provozuje již třetím rokem, tak napomáhá všem stranám k dobrovolné a úsporné variantě řešení, uvedl mluvčí České pošty Matyáš Vitík. V minulosti už si tuto metodu úspěšné vyzkoušel i veřejnoprávní rozhlas.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.