Hlavní navigace

Viacom výrazně proměnil tematické kanály VH1 a MTV působící i v České republice

28. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ VIDEO – Odlišné jsou od sebe především stanice VH1 ve verzi pro britský a evropský trh. Zatímco první mutace používá původní vizuál, ta druhá už má kompletně nový „kabát“.

Společnost Viacom, která je provozovatelem kanálů pod hlavičkou VH1 a MTV, v posledních dnech učinila v jejich portfoliu významné změny. Hudební kanál VH1 Europe dnes dostal kompletně nový grafický vizuál a také širokoúhlý formát. Stanice působí v nabídkách placených služeb – v kabelovýchIPTV sítích i na satelitu – takže diváci mohli tyto novinky zaznamenat i u nás. Stanice se úplně vzdala svého původního symbolu a nově používá pouze označení VH a číslo 1. Do loga je nově zakomponováno také „+“, které symbolizuje motto: „We Give You More“. To používá VH1 mimo jiné ve spojení „Hits+Stars+Old+New“.

K TÉMATU: VH1 s novým vizuálem i mottem, logo a formát zůstaly původní

Hudební kanál VH1 tedy na rozdíl od tematických kanálů MTV kombinuje nejen novou muziku, ale sází i na starší hity – interprety, mezi nimiž nechybí například Elton John, Donna Summer nebo Rod Stewart. Označení VH1 je zkratkou pro „Video Hits Number One". První fáze proměny tohoto kanálu přišla loni, kdy stanice změnila svůj vizuál, ale nechala si některé původní staniční znělky, obrazový formát a především logo. Ve vysílání se nově objevilo například krátké videozpravodajství. Britská verze si například své původní logo ponechala, nabízí ale odlišný program a také reklamní bloky. Ty evropská verze nemá.

Stanice VH1 pro britský trh si svůj původní vizuál i logo zachovala
Autor: repro foto VH1 UK

Stanice VH1 pro britský trh si svůj původní vizuál i logo zachovala

NEPŘEHLÉDNĚTE: Viacom vnímá převzetí MTV od Novy jako plus, slibuje řadu novinek

Důležitou fází proměny hudebních kanálů z rodiny MTV bylo pak oddělení britských a evropských verzí těchto tematických stanic. Tento krok se týkal konkrétně programů MTV Hits, MTV Dance a MTV Rocks. Nejen, že verze pro britský a evropský trh nabízí naprosto odlišný program, ale mutace pro starý kontinent (alespoň v tuto chvíli) vůbec neobsahují reklamní bloky, což mají společné právě s VH1 Europe. Tematická MTV jsou regulována Radou pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která jim nedávno udělila licenci na období 12 let. Vlastní verzi MTV Hits má například i Itálie. Dostupná je ve službě Sky.

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: MTV Music 24 dostupná v Česku nabízí už i pořady s hosty a tematické bloky

Odlišné jsou v tuto chvílí například pro britský a evropský trh i stanice MTV Music. Zatímco na prvním je tento program možné označit za plnohodnotný doplněk ke kanálu MTV Hits, verze pro starý kontinent je pouze v obrazovém formátu 4:3. Logo programu je dokonce nadále dostupné v původní podobě bez grafického doplňku „Music“. Většina operátorů u nás ale tuto stanici nenabízí. I tato stanice však v nedávné minulosti prošla proměnou a dočkala se například i moderovaných bloků s hvězdami showbusinessu. Dá se očekávat, že některých změn by se mohly dočkat i kanály MTV Europe a Nickelodeon.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).