Polovina zákazníků považuje změny u mobilních operátorů za dostatečné

25. 3. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Vyplývá to z průzkumu spokojenosti uživatelů mobilních služeb, který si nechal zpracovat ČTÚ. Spokojeni se službami svého operátora jsou tři čtvrtiny dotázaných.

Průzkum, kterého se zúčastnilo 1500 respondentů (512 zákazníků O2, 531 zákazníků T-Mobilu, 374 zákazníků Vodafonu a 84 zákazníků virtuálních operátorů), také odhalil, že dva ze tří klientů mobilních služeb využívají svého operátora již déle než 5 let. Změnu operátora v posledních 13 měsících (průzkum proběhl loni v prosinci) deklarovalo jen 15 % dotázaných.

Klíčoví operátoři (O2, T-Mobile a Vodafone) si své zákazníky „přelévají“, tj. získávají a ztrácejí klienty na úkor konkurence, ale přesuny jsou více méně vyrovnané. Na druhou stranu více než polovina respondentů uvedla, že v posledním roce změnila svůj tarif.

Častěji se jedná o zákazníky O2, z nichž čtvrtina potvrdila, že je se změnou služby oslovil sám operátor. To odpovídá skutečnosti, kdy se O2 snažit převést většinu svých zákazníků na některých z tarifů Free.

Chytrý mobilní telefon podle výsledků průzkumu používá 46 % lidí. Zhruba 30 % lidí využívá předplacenou kartu. Ta je spojena častěji s virtuálními operátory, lidmi ve věku nad 55 let a nízkopříjmovými skupinami.

WT100

Téměř 60 % respondentů uvedlo, že měsíčně utratí v průměru do 400 Kč. Necelá polovina účastníků průzkumu využívá Internet v mobilu. Zajímavé je, že téměř dvě třetiny lidí považují objem svého datového limitu v mobilu za dostatečný.

Kompletní výsledky průzkumu najdete v následující galerii.

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).