Hlavní navigace

Polovina zákazníků považuje změny u mobilních operátorů za dostatečné

Martin Vyleťal

Vyplývá to z průzkumu spokojenosti uživatelů mobilních služeb, který si nechal zpracovat ČTÚ. Spokojeni se službami svého operátora jsou tři čtvrtiny dotázaných.

Průzkum, kterého se zúčastnilo 1500 respondentů (512 zákazníků O2, 531 zákazníků T-Mobilu, 374 zákazníků Vodafonu a 84 zákazníků virtuálních operátorů), také odhalil, že dva ze tří klientů mobilních služeb využívají svého operátora již déle než 5 let. Změnu operátora v posledních 13 měsících (průzkum proběhl loni v prosinci) deklarovalo jen 15 % dotázaných.

Klíčoví operátoři (O2, T-Mobile a Vodafone) si své zákazníky „přelévají“, tj. získávají a ztrácejí klienty na úkor konkurence, ale přesuny jsou více méně vyrovnané. Na druhou stranu více než polovina respondentů uvedla, že v posledním roce změnila svůj tarif.

Častěji se jedná o zákazníky O2, z nichž čtvrtina potvrdila, že je se změnou služby oslovil sám operátor. To odpovídá skutečnosti, kdy se O2 snažit převést většinu svých zákazníků na některých z tarifů Free.

Chytrý mobilní telefon podle výsledků průzkumu používá 46 % lidí. Zhruba 30 % lidí využívá předplacenou kartu. Ta je spojena častěji s virtuálními operátory, lidmi ve věku nad 55 let a nízkopříjmovými skupinami.

Téměř 60 % respondentů uvedlo, že měsíčně utratí v průměru do 400 Kč. Necelá polovina účastníků průzkumu využívá Internet v mobilu. Zajímavé je, že téměř dvě třetiny lidí považují objem svého datového limitu v mobilu za dostatečný.

Kompletní výsledky průzkumu najdete v následující galerii.

Našli jste v článku chybu?