Velkou dávku optimismu vlily do žil vedení video portálu Netflix výsledky hospodaření za čtvrtý kvartál loňského roku. Ve zprávě akcionářům (celé znění je k dispozici zde) se firma netají tím, že by expanze na globální úrovni mohla místo plánovaných pěti let proběhnout v mnohem kratším časovém intervalu. Aktuálně působíme v padesáti zemích na světě a naučili jsme se hodně o lidech i obsahu, kterému dávají přednost. Víme, jak na jejich požadavky reagovat a neustále zlepšujeme obsah i sebe. Zvýšit naší expanzi na dvě stě zemí by bylo možné do značné míry díky obrovskému nárůstu internetu,
uvedl Netflix a dodává: Pokrok je tak silný, že bychom mohli dokončit globální expanzi v následujících dvou letech.
K TÉMATU: Netflix bude do pěti let dostupný po celém světě, věří jeho obsahový šéf Sarandos
Třináctistránkový dokument mimo jiné přináší i sdělení americké společnosti o snaze proniknout na čínský trh. Stále zkoumáme možnosti, v jaké formě bychom na tento trh pronikli. Rádi bychom v Číně spustili nějakou malou službu, kde bychom se soustředili na náš původní a licencovaný obsah. Je to jedna z našich priorit v příštích letec, ale bude záležet na tom, zdali se nám podaří získat potřebná oprávnění,
napsala firma. Důvod pro globální expanzi je ale nicméně jasný – firmě umožní vytvářet další zisky, které bude moci následně investovat do své původní tvorby. Tu je Netflix schopen nabízet po celém světě jako původní majitel práv.
ČTĚTE TAKÉ: Seznam se inspiruje Netflixem, svůj nový seriál Pizza Boy uvolní na internet naráz
Nejznámější americký on-line videoportál, respektive jeho vedení předpokládá, že v následujících dvaceti letech zde bude existovat zdroj zábavy dostupný po celém světě. Netflix chce být v tomto směru lídrem. I nadále firma předpokládá, že bude nabízet svůj obsah formou Ad-Free. Uživatel zaplatí měsíční předplatné a může si vybírat z nabídky, jak je libo. Připomeňme, že do produkce videogiganta patří například seriály House of Cards, Orange Is The New Black a nejnověji i Marco Polo. Netflix je k dispozici nejen on-line, ale taktéž prostřednictvím mobilních zařízení (telefonů a tabletů) a chytrých televizorů (Smart TV). Služba už z okolních zemí působí v Německu a Rakousku.