Hlavní navigace

Vize Netflixu: Globálním hráčem bychom mohli být už za dva roky

22. 1. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Třináctistránkový dokument mimo jiné přináší i sdělení americké společnosti o snaze proniknout na čínský trh. Šlo by ale spíše o menší službu, než je u Netflixu obvyklé.

Velkou dávku optimismu vlily do žil vedení video portálu Netflix výsledky hospodaření za čtvrtý kvartál loňského roku. Ve zprávě akcionářům (celé znění je k dispozici zde) se firma netají tím, že by expanze na globální úrovni mohla místo plánovaných pěti let proběhnout v mnohem kratším časovém intervalu. Aktuálně působíme v padesáti zemích na světě a naučili jsme se hodně o lidech i obsahu, kterému dávají přednost. Víme, jak na jejich požadavky reagovat a neustále zlepšujeme obsah i sebe. Zvýšit naší expanzi na dvě stě zemí by bylo možné do značné míry díky obrovskému nárůstu internetu, uvedl Netflix a dodává: Pokrok je tak silný, že bychom mohli dokončit globální expanzi v následujících dvou letech.

K TÉMATU: Netflix bude do pěti let dostupný po celém světě, věří jeho obsahový šéf Sarandos

Třináctistránkový dokument mimo jiné přináší i sdělení americké společnosti o snaze proniknout na čínský trh. Stále zkoumáme možnosti, v jaké formě bychom na tento trh pronikli. Rádi bychom v Číně spustili nějakou malou službu, kde bychom se soustředili na náš původní a licencovaný obsah. Je to jedna z našich priorit v příštích letec, ale bude záležet na tom, zdali se nám podaří získat potřebná oprávnění, napsala firma. Důvod pro globální expanzi je ale nicméně jasný – firmě umožní vytvářet další zisky, které bude moci následně investovat do své původní tvorby. Tu je Netflix schopen nabízet po celém světě jako původní majitel práv.

Cloud 22 temata

ČTĚTE TAKÉ: Seznam se inspiruje Netflixem, svůj nový seriál Pizza Boy uvolní na internet naráz

Nejznámější americký on-line videoportál, respektive jeho vedení předpokládá, že v následujících dvaceti letech zde bude existovat zdroj zábavy dostupný po celém světě. Netflix chce být v tomto směru lídrem. I nadále firma předpokládá, že bude nabízet svůj obsah formou Ad-Free. Uživatel zaplatí měsíční předplatné a může si vybírat z nabídky, jak je libo. Připomeňme, že do produkce videogiganta patří například seriály House of Cards, Orange Is The New Black a nejnověji i Marco Polo. Netflix je k dispozici nejen on-line, ale taktéž prostřednictvím mobilních zařízení (telefonů a tabletů) a chytrých televizorů (Smart TV). Služba už z okolních zemí působí v Německu a Rakousku.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.