Hlavní navigace

Názory k článku Vliv Internetu na digitalizaci televizního vysílání

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 6. 2007 9:33

    Michal Krsek
    Joost NENI revoluce. Joost je pouze a jenom "obycejne" vysilani za penize divaku.

    V jistem smyslu je Stream.cz vic inovativni nez Joost :-)
  • 6. 6. 2007 10:25

    Michal Krsek
    Predpokladam, ze vite, jaka je infrastruktura Stream.cz a jaka je infrastruktura Joostu. Muzete nas s temito udaji seznamit? Zatim ani jedna z tech sluzeb nemela sanci takovou kapacitu predvest.

    Podstata Internetu byla, je a snad i bude P2P.

    Samozrejme, parazitovani na uzivatelich muzete nazyvat revoluci.
  • 6. 6. 2007 9:17

    Martin Soukup (neregistrovaný)
    Zkusil vůbec někdo z těch blekotů z té vaší plkonference Joost?

    Zatímco si honíte trika před flipčártem, někdo jiný za vašimi zády dělá revoluci. Vysílání pro masy přes internet s mizivými náklady.
  • 6. 6. 2007 10:19

    Martin Soukup (neregistrovaný)
    Obdivuji vaši jistotu.

    Skoro se mi zdá, že oblbujete sám sebe, a to jen proto, že za Streamem je ten náš kamarád Zandl, zatímco Joost dělají nějací cizáci.

    Technologicky nemá Stream potenciál pro stovky tisíc diváků. Joost ano. Že to má dopad na stávající podstatu internetu (client - server vs. P2P) a systém financování (částečně platí divák a ISP) jen potvrzuje, že to skutečně je revoluce.
  • 6. 6. 2007 6:43

    anonymní
    Do několika málo hodin napěchovali pořadatelé INTERNET VIDEO FORUM 2007 celou ohromnou problematiku fenomenu videa, které se stává trhákem webu. Není proto divu, že čas stačil leda tak na nástřel podstaty a na nastínění radostných zmatků teorie i praxe. Takže nebylo místa například na skutečně odbornou diskusi o právním pozadí šíření videa na internetu.
    A přece fakt, že internetové vysílání je jedinou formou televize, která nepodléhá povolení a dohledu něčeho tak středověce cenzurního jako je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, přímo fatálně určuje žurnalistiku i artistní tvorbu počátku 21. století.
    V ADRII převládl názor, že web je a bude především místem pro komunitní sdílení videa typu YOU TUBE nebo českého N.JOY. Že světovou síť zaplní krátké klipy amatérských uživatelů internetu. A reklama na ně nebo do nich zavěšená. Jen okrajově padla zkušenost, že většina domácké tvorby, pro níž stačí mobilní telefon a mlácení žáků základní školy do břicha o přestávce na záchodě, je natolik příšerná, že děsy vysílání klasických TV jsou proti tomu chrámem kreativity.
    Co je tedy vzkazem INTERNET VIDEO FORA 2007? Že budoucnost a úspěch patří i na webu profesionálům ! Z toho mám radost, neboť BONUS TV profesionální je. Podobně jako MAFRA či SEZNAM nebo TVML M.Lázně.
    Byl jsem v ADRII jedním z nejstarších broadcasterů a řekl jsem mlaďochům, že bych se už ve zbytku života nechtěl vracet k terestrálu, satelitu ani kabelu, právě kvůli nedůstojné regulaci trafikanty – radními Rady pro RaTV. A pro takřka neomezené možnosti internetu ve videotvorbě z hlediska technického, obsahového i formálního. Internet je ideálním, nezastupitelným prostředím pro distribuci televize v její dnešní podobě stejně jako laboratoří pro vývoj nových obsahů a forem.
    Ukázalo VIDEO FORUM 2007 limity? Ano, tvrdé ! Jako všude jsou jimi peníze. I největší mediální domy MAFRA a SEZNAM přiznaly, že internetové vysílání videa, například přímé přenosy, představují statisícové náklady na několik málo hodin produkce. A třeba podle pánů KÁBELEHO či ZANDLA nepřekračují zatím význam exkluzivního experimentu. Přesto je na obtížnou konkurenci gigantům typu Česká televize či NOVA nadějně založeno. Koláče sledovanosti to jasně sdělují.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).