Hlavní navigace

Vliv Internetu na digitalizaci televizního vysílání

5. 6. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Pavel Hanuš z České televize se ve své přednášce na konferenci Internet Video Forum 2007 zaměřil na změny v postavení televize na mediálním trhu, změnu diváckých preferencí a přístupu k televiznímu vysílání, perspektivní projekty a služby v oblasti digitalizace televizního vysílání. Česká televize zaznamenává, že určitá část diváků přechází od klasického televizního vysílání k vysílání internetovému. Tento trend je patrný zejména u on-line televizního archivu. Diváci využívají stále častěji…

Pavel Hanuš z České televize se ve své přednášce na konferenci Internet Video Forum 2007 zaměřil na změny v postavení televize na mediálním trhu, změnu diváckých preferencí a přístupu k televiznímu vysílání, perspektivní projekty a služby v oblasti digitalizace televizního vysílání.

KL-nominace

Česká televize zaznamenává, že určitá část diváků přechází od klasického televizního vysílání k vysílání internetovému. Tento trend je patrný zejména u on-line televizního archivu. Diváci využívají stále častěji možnosti, že se mohou na svůj oblíbený pořad podívat kdykoli se jim zachce a nejsou limitováni programovým schématem klasického televizního vysílání.

Kanál ČT24, který mimo jiné slouží České televizi pro testování nových technologií, nemusí řešit problémy s autorským právem, protože vysílá pouze vlastní obsah. ČT24 má v současné době 170 tisíc unikátních návštěvníků na živém vysílání měsíčně. 400 tisíc unikátních uživatelů využije za měsíc služeb on-line archivu televizních pořadů, který funguje na principu videa na vyžádání (Video on Demand, VoD). Podle Pavla Hanuše má právě VoD do budoucna největší potenciál.

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.