Hlavní navigace

Vliv Internetu na digitalizaci televizního vysílání

Martin Vyleťal

Pavel Hanuš z České televize se ve své přednášce na konferenci Internet Video Forum 2007 zaměřil na změny v postavení televize na mediálním trhu, změnu diváckých preferencí a přístupu k televiznímu vysílání, perspektivní projekty a služby v oblasti digitalizace televizního vysílání. Česká televize zaznamenává, že určitá část diváků přechází od klasického televizního vysílání k vysílání internetovému. Tento trend je patrný zejména u on-line televizního archivu. Diváci využívají stále častěji…

Pavel Hanuš z České televize se ve své přednášce na konferenci Internet Video Forum 2007 zaměřil na změny v postavení televize na mediálním trhu, změnu diváckých preferencí a přístupu k televiznímu vysílání, perspektivní projekty a služby v oblasti digitalizace televizního vysílání.

Česká televize zaznamenává, že určitá část diváků přechází od klasického televizního vysílání k vysílání internetovému. Tento trend je patrný zejména u on-line televizního archivu. Diváci využívají stále častěji možnosti, že se mohou na svůj oblíbený pořad podívat kdykoli se jim zachce a nejsou limitováni programovým schématem klasického televizního vysílání.

Kanál ČT24, který mimo jiné slouží České televizi pro testování nových technologií, nemusí řešit problémy s autorským právem, protože vysílá pouze vlastní obsah. ČT24 má v současné době 170 tisíc unikátních návštěvníků na živém vysílání měsíčně. 400 tisíc unikátních uživatelů využije za měsíc služeb on-line archivu televizních pořadů, který funguje na principu videa na vyžádání (Video on Demand, VoD). Podle Pavla Hanuše má právě VoD do budoucna největší potenciál.

Našli jste v článku chybu?