Hlavní navigace

VoIP operátor Fayn: Potíže po změně technologie se týkají asi 3 % klientů

David Slížek

Někteří klienti VoIP operátora Fayn se po nedávné technologické změně potýkají s problémy při telefonování. S jednotlivými postiženými pracujeme na nápravě, říká vedení firmy.

Část zákazníků VoIP operátora Fayn Telecommunications se už týden potýká s problémy. Podle vedení firmy jde o důsledek zásadní změny ústřednového systému, která proběhla po osmi měsících testování na začátku dubna.

„Byla kompletně vyměněna technologická platforma. Důvodem této výměny bylo především už určité „dosluhování“ staršího systému, který nestačil kapacitně a bylo obtížné jej upgradovat a navyšovat kapacitu, též obecně změna systému za bezpečnější a výkonnější,“ vysvětluje majitel firmy Jiří Hlavenka.

Na nový systém museli migrovat také zákazníci operátora. „U části zákazníků bylo nutné adresu změnit na straně koncového zařízení (tj. u zákazníka), tuto změnu s návody, jak to provést, jsme zákazníkům oznamovali v předstihu e-mailem,“ říká Hlavenka.

Stovky různých zařízení

Část klientů se ovšem po změně minulý týden nemohla na servery připojit. „SIP mám již dva dny nastaven na sip4.fayn.cz, telefon se přihlásí, restartuju a pořád nic. Volat můžu, ale mně se nikdo nedovolá – hlásí to obsazovací tón! Bohužel nefunguje ani přesměrování čísla,“ stěžoval si například jeden z nich ve čtvrtek na facebookové stránce operátora. V jeho případě rychle pomohlo zavolání na help linku.

Jiní klienti se ale s problémy potýkají ještě dnes. „VoIP od FAYNu nám i jiným jejich zákazníkům už týden neběží, podpora nereaguje, nelze se nikam dovolat na emaily nereagují,“ napsal dnes Lupě další z klientů.

CIF17_Rozkosny

Podle Jiřího Hlavenky se s potížemi setkala asi tři procenta zákazníků operátora. „Důvody jsou rozličné a nesnadno diagnostikovatelné – je nutné si uvědomit, že v užívání jsou stovky různých druhů koncových VoIP zařízení, ve velké většině nedodávaných a nenastavovaných námi, velmi různého původu, často bez technické dokumentace apod.,“ vysvětluje.

„Zákazníkům jsme rozeslali a na našem webu zveřejnili návod, jak zařízení přinutit ke znovupřipojení (většinou stačí ‚znovuuložit‘ veškerá nastavení), a tam, kde se to nepodařilo, zákazníkům postupně voláme. Tímto asistovaným zprovozňováním nyní ‚žije‘ celé naše oddělení technického supportu, kolegové nedělají nic jiného než zprovozňují tvrdošíjná zařízení – někdy je to na dlouho. Podle našich odhadů bychom měli během dvou-tří dnů s asistencí projít všechny zbývající nepřipojená zařízení,“ dodává.

Našli jste v článku chybu?