Tahounem celého odvětví má být především herní průmysl následovaný zdravotnictvím a technickými profesemi. Značnou část trhu, a také obratu, by měly zaujmout zejména brýle pro virtuální realitu a náhlavní soupravy, velká očekávání jsou vkládána i do prodeje VR her a herních konzolí.
Společnost Statista ocenila trh s virtuální realitou (VR) za rok 2015 na 1,37 miliardy USD, trh s rozšířenou realitou (AR – Augmented Reality) na 2,35 miliardy USD. Do roku 2022 pak u virtuální reality očekává 33,9 miliard USD a u rozšířené reality plných 117,4 miliard USD. Co se týče celosvětového počtu aktivních uživatelů VR a AR, prorokuje, že se do roku 2018 rozrostou na 175 milionů.
K TÉMATU: V srpnu budou uvedeny brýle View-Master. Nabídnou 360° videa, minifilmy i „zážitkové“ balíčky
Jak vypadá slibovaná virtuální realita od Eurosportu?
Arte představilo projekt virtuální reality Arte 360 pro mobilní telefony a tablety
Zřejmě nejvýznamněji se v odvětví rozšířené reality nyní profiluje Microsoft s brýlemi HoloLens (viz galerie). Navíc oznámil, že místo speciálního softwaru nezbytného k jejich fungování plánuje rovnou upravit operační systém Windows 10. Aktualizace by tak měla zpřístupnit rozšířenou realitu běžným uživatelům bez nutnosti dokupovat software. Rozšířenou realitou se zabývá i Samsung, který zase vyvíjí chytré kontaktní čočky.
Virtuální realita se postupně stává snadno přístupnou široké veřejnosti, a to především díky zařízením, která jsou finančně dostupná co nejvíce lidem. Takovým produktem jsou i brýle View-Master, které uvedeme letos v srpnu na český a slovenský trh,
uvádí Marek Somol odpovědný za VR brýle View-Master pro ČR a SR.
Podrobný popis těchto brýlí, včetně galerie snímků, najdete na odkazu výše.