Vyfoukli ji Googlu, teď ji může mít každý – doména .cloud už je k mání

18. 2. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Nová TLD doména už se začala prodávat. A to nejen zájemcům o skákání padákem nebo paragliding.

Bez cloudu to dnes už moc nejde. A cloudové služby si teď mohou, ale zároveň i musí, koupit ke svým doménám i tu s koncovkou .cloud. Tu v předloňské aukci uchvátila italská hostingová firma Aruba v souboji s Googlem, Amazonem a dalšími čtyřmi účastníky licitování. 

"Vrchol v počtu registrací očekáváme během následujících několika dní po zahájení všeobecné dostupnosti domén, jelikož doménová jména budou přidělována v reálném čase na základě pořadí uhrazených žádostí o registraci a ti, kteří budou chtít ochránit jména svých značek s koncovkou .cloud, budou muset postupovat rychle,“ tvrdí šéf Aruby Stefano Cecconi

Aruba se rozhodla už po vítězné aukci pustit doménu na volný trh, protože podle vlastních slov není .cloud tak sexy doména, aby za ní mohli chtít nějaké speciální platby od velkých firem z oboru. 

Doména se objevila u většiny velkých registrátorů. Cena se na GoDaddy nebo 1and1 pohybuje mezi dvaceti a pětadvaceti dolary. V Česku se cena nové domény pohybuje minimálně kolem dvou set korun. Registrace se otevřely už u Forpsi, za kterým stojí právě italská hostingová firma. 

CIF25 SE debata

Jako první si novou doménu pořizovaly startupy, které se zapojily do „Pioneer programu“. Mezi prvními tak byly firmy jako například AsWeSend, SeeJay a Cloudesire, ale i rozjetější projekty jako třeba ePages nebo Ubuntu/Canonical.

Během další fáze si svou adresu pořídil i zbytek Silicon Valley. Doménoví spekulanti už tak mají v případě Intelu, Applu, Amazonu, Cisca, IBM, Microsoftu nebo Facebooku s Twitterem, smůlu. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).