Hlavní navigace

Vyhledávač letenek Skypicker koupil konkurenta WhichAirline.com

8. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Spojení dvou brněnských startupů je součástí plánu, který počítá s tím, že se Skypicker stane do dvou let světovou jedničkou mezi vyhledávači a prodejci nízkonákladových letenek.

Akvizici podle všeho umožnily finanční prostředky, které vyhledávač levných letenek Skypicker získal v prosinci jako investici od společnosti Touzimsky Airlines, s. r. o., která patří do skupiny Touzimsky Kapital. Investoři měli podle dostupných informací do Skypickeru nasypat desítky milionů korun. Už tehdy zástupci brněnského startupu prohlásili, že peníze využijí k další expanzi.

Za WhichAirline.com, který v Česku působí pod značkou Aletenky.cz, stojí brněnská firma Two Bits manželů LukášeBarbory Nevosádových. WhichAirline si mezi uživateli získal oblibu mimo jiné tím, že jako jeden z prvních začal vyhledávat mezi nabídkami nízkonákladových aerolinií i složitější spojení s přestupy.

Kromě vyhledávače nízkonákladových letenek stojí Two bits také za plánovačem výletů Tripomatic.

Akvizice má pomoci Skypickeru naplnit velmi ambiciózní cíl. Do dvou let se chce podle zakladatele startupu Olivera Dlouhého stát celosvětovou jedničkou na trhu prodeje nízkonákladových letenek.

wt100 2024 EARLY

Koupě je zajímavá i z toho důvodu, že menší hráč kupuje většího. „O ohlášené akvizici můžeme bez nadsázky prohlásit, že David koupil Goliáše. Zatímco loňský obrat Skypickeru přesáhl 10 milionů korun, díky akvizici WhichAirline očekáváme prudký nárůst návštěvnosti našich webů, který souhrnně přesáhne 500 000 osob měsíčně, což by mělo vést k očekávanému letošnímu obratu ve výši 50 milionů korun,“ říká Dlouhý. 

Provize za prodanou letenku se u internetových firem se pohybují mezi jedním a třemi procenty. Zástupci WhichAirline před dvěma lety uvedli, že na jednu prodanou letenku nízkonákladového přepravce připadá v průměru provize zhruba pěti eur.

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).