Hlavní navigace

Vyhledávač letenek Skypicker koupil konkurenta WhichAirline.com

Martin Vyleťal

Spojení dvou brněnských startupů je součástí plánu, který počítá s tím, že se Skypicker stane do dvou let světovou jedničkou mezi vyhledávači a prodejci nízkonákladových letenek.

Akvizici podle všeho umožnily finanční prostředky, které vyhledávač levných letenek Skypicker získal v prosinci jako investici od společnosti Touzimsky Airlines, s. r. o., která patří do skupiny Touzimsky Kapital. Investoři měli podle dostupných informací do Skypickeru nasypat desítky milionů korun. Už tehdy zástupci brněnského startupu prohlásili, že peníze využijí k další expanzi.

Za WhichAirline.com, který v Česku působí pod značkou Aletenky.cz, stojí brněnská firma Two Bits manželů LukášeBarbory Nevosádových. WhichAirline si mezi uživateli získal oblibu mimo jiné tím, že jako jeden z prvních začal vyhledávat mezi nabídkami nízkonákladových aerolinií i složitější spojení s přestupy.

Kromě vyhledávače nízkonákladových letenek stojí Two bits také za plánovačem výletů Tripomatic.

Akvizice má pomoci Skypickeru naplnit velmi ambiciózní cíl. Do dvou let se chce podle zakladatele startupu Olivera Dlouhého stát celosvětovou jedničkou na trhu prodeje nízkonákladových letenek.

Marcom

Koupě je zajímavá i z toho důvodu, že menší hráč kupuje většího. „O ohlášené akvizici můžeme bez nadsázky prohlásit, že David koupil Goliáše. Zatímco loňský obrat Skypickeru přesáhl 10 milionů korun, díky akvizici WhichAirline očekáváme prudký nárůst návštěvnosti našich webů, který souhrnně přesáhne 500 000 osob měsíčně, což by mělo vést k očekávanému letošnímu obratu ve výši 50 milionů korun,“ říká Dlouhý. 

Provize za prodanou letenku se u internetových firem se pohybují mezi jedním a třemi procenty. Zástupci WhichAirline před dvěma lety uvedli, že na jednu prodanou letenku nízkonákladového přepravce připadá v průměru provize zhruba pěti eur.

Našli jste v článku chybu?
19. 8. 2014 13:15
Fido (neregistrovaný)

Problém je, že ty jejich portály jsou docela "divné". Mně teda moc nesedí. Stejně jako pelikán a mnoho dalších. Na netu mají neuvěřitelné reklamy a pak, když se kouknu na jejich web, tak jsou to všechno jenom lži. Bohužel... Delší dobu sleduji portál http://www.svet-letenek.cz, kde na to jdou poněkud jinak. Hned na hlavní stránce vidím, co je aktuálně dostupné za dobré ceny a hned si to mohu koupit. Už jsem tak za poslední 2 roky vychytal několik super levných letenek. Byli jsme v Jižní Americe …

9. 1. 2014 12:33
gemi (neregistrovaný)

Tak do třetice. Ta 3 % se nazývají marže, nebo také hrubý zisk. A pokud v článku mluví o obratu, tak tím myslí prostě nejspíš obrat (výnosy, tržby), ne marži.

Daleko zajímavější mi přijde ambice ovládnout do dvou let světový online trh s letenkami. Tomu říkám challenge! Proč pomýšlet na mistrovství republiky, když můžu být rovnou mistrem světa. :-)