Na středu 3.6. je nachystán start dlouho připravovaného remake Microsoft Live Search nazvaný Bing.com. Start má podpořit reklamní kampaň za 100 milionů dolarů. V evropských zemích včetně České republiky nový vyhledávač nabídne své služby nejprve v testovacím režimu.
Naše údaje říkají, že pouze čtvrtina uživatelů je spokojená s výsledky svého vyhledávání. Většina dotazů je pro vyhledávač příliš obecná a uživatelé si se záplavou odkazů nevědí rady. Bing tyto problémy odstraňuje intuitivnějším vyhledáváním a lepším tříděním odkazů,
tvrdí Tomáš Koška, manažer online služeb pro oblast střední a východní Evropy ve společnosti Microsoft.
V Česku se Seznamem
Českým uživatelům se Bing přiblíží především díky spolupráci Microsoftu s největším českým vyhledávacím serverem Seznam.cz. Bing bude více než milionu českých uživatelů internetu pomáhat s vyhledáváním informací na zahraničních stránkách a nabídne jim nové uživatelské rozhraní s přístupem k pokročilým funkcím a aktuálním informacím na internetu. Služby Bing na Seznamu zahájí provoz v srpnu tohoto roku.
Ke změně nástroje pro vyhledávání ve světě jsme se rozhodli po důkladném srovnání vyhledávací technologie Microsoftu s tou, kterou jsme dosud využívali. Vyhledávací nástroj Bing nám poskytuje mnohem více prostoru pro přidání vlastních funkcí i pro marketingové nástroje, které budou výsledek vyhledávání ve světovém internetu efektivněji prezentovat uživatelům,
říká výkonný ředitel Seznam.cz Pavel Zima. Pro hledání na českém internetu se nic nemění, vyhledávání Seznamu uživatelé najdou na všech vyhledávacích službách, jako jsou Firmy.cz, Zboží.cz, Mapy.cz, a další.
Microsoft tvrdí, že lidé už dlouho nepoužívají internetové vyhledávače pro jednoduchou navigaci po webu. Polovinu času vyhledávání stráví uživatelé tím, že upřesňují původní dotaz, aby se dostali k požadovanému výsledku. Podle statistik přitom pouze jedno ze čtyř vyhledávání přinese očekávaný výsledek. Navíc dvě třetiny uživatelů od vyhledávače neočekávají informaci, ale pomoc s rozhodováním o koupi, využití služby nebo s plánováním svého času. Na takové použití ale stávající vyhledávače nejsou stavěné. Databáze vyhledávačů obsahují příliš velké množství odkazů, ale minimum informací, kterým navíc chybí struktura. Bing tyto nedostatky podle Microsoftu odstraňuje a ve verzi dostupné prozatím ve Spojených státech slibuje uživatelům tři základní výhody:
- Přesnější výsledky díky identifikaci relevantních informací prostřednictvím funkcí, jako je „Nejlepší výsledek“ pro vyhledání nejvhodnější odpovědi a „Rychlá odpověď “, jež nabízí informace v těle stránky s výsledky vyhledávání.
- Lepší strukturu a jednodušší rozhraní díky třídění vyhledávání a řazení výsledků, o které se starají funkce jako „Webové skupiny“, jež dává k sobě příbuzné výsledky, nebo „Rychlé záložky“, automaticky vytvořený „obsah“ výsledků vyhledávání.
- Snazší práci a porozumění v nejčastějších oblastech vyhledávání, mezi které patří zdraví, nakupování a cestování. Výsledkem je snazší a rychlejší cesta k informovaným rozhodnutím.
Pro zájemce je obsáhlý web o pozadí Bing.com nazvaný Behind Bing zde.
Na Lupě budeme start nového vyhledávače sledovat a držíme mu palce, aby do dnes poněkud monopolizovaného trhu vyhledávačů vnesl změnu. Tak, jako jsme to přáli několika předchozím pokusům Microsoftu a řadě dalších jiných… (no, to už je trochu pesimistický závěr) …

Vyhledávání pomocí Bing.com