Hlavní navigace

Vyhledávání dohání e-mail, sociální sítě na okraji zájmu

Jiří Macich ml.

Další z výzkumů Pew Internet & American Life Project se věnuje činnostem, které uživatelé Internetu ve svém typickém dni dělají. Nejčastější online aktivitou je dlouhodobě práce s elektronickou poštou. Nyní běžně s e-mailem pracuje 60 procent amerických uživatelů Internetu. Zajímavý je ale nárůst uživatelů, kteří ve svém obvyklém dni využijí vyhledávač: 49 procent uživatelů. Na třetím místě je sledování zpravodajství, kterému se běžně věnuje 39 procent uživatelů Internetu a 30 procent…

Další z výzkumů Pew Internet & American Life Project se věnuje činnostem, které uživatelé Internetu ve svém typickém dni dělají. Nejčastější online aktivitou je dlouhodobě práce s elektronickou poštou. Nyní běžně s e-mailem pracuje 60 procent amerických uživatelů Internetu. Zajímavý je ale nárůst uživatelů, kteří ve svém obvyklém dni využijí vyhledávač: 49 procent uživatelů. Na třetím místě je sledování zpravodajství, kterému se běžně věnuje 39 procent uživatelů Internetu a 30 procent online uživatelů sleduje informace o počasí. Sociální sítě využívá jen 13 procent uživatelů, ale volně pro zábavu běžně surfuje 28 procent uživatelů a svým koníčkům se na Internetu věnuje 29 procent uživatelů.

Zpět k vyhledávání. To ve svém běžném dni provozují spíše mladší uživatelé Internetu. Ve skupině mezi 18 až 29 lety jde o 55 procent lidí. Ze skupiny od 30 do 49 let je to o procentní bod méně. Mezi uživateli Internetu ve věku od 50 do 64 let běžně služeb vyhledávačů využívá 40 procent lidí a z uživatelů nad 65 let jde jen o 27 procent lidí. Více vyhledávají muži (53 procent), ženy vyhledávače využívají méně (43 procent). Využití vyhledávačů se ovšem liší i podle způsobu připojení. Uživatelé využívající dial-up běžně vyhledávají jen v 26 procentech případů. Naproti tomu uživatelé se širokopásmovým připojením běžně vyhledávají v 58 procentech případů.

Našli jste v článku chybu?