Pokud jste si po změně podmínek Vodafonu 13. září vypnuli službu Data nad rámec balíčku, nemusí to znamenat, že jste se nově zavedeného automatického dokupování dat po vyčerpání FUP zcela zbavili.
Souvislosti: Vodafone o víkendu (ne)pěkně převezl své zákazníky
Někteří uživatelé na sociálních sítích totiž hlásí, že s překvapením zjistili, že mají volbu aktivní, i když ji už jednou vypnuli.
Docela vtipná hláška - zvlášť v kombinaci se zákazem který jsem 15.9. v samoobsluze udělal @vodafone_cz pic.twitter.com/5H6SgQhwWI
— huk (@hukkv) Září 30, 2014
Jsem si naprosto jistý, že jsem v samoobsluze Vodafonu zakázal dokupování datových balíčků při vyčerpání FUP. A je to zase povolené…
— Patrick Zandl (@tangero) Říjen 7, 2014
Vodafone ústy své mluvčí Markéty Kuklové popírá, že by po 13. září uživatelům nastavení nějak měnil. Problém podle ní mohl nastat, pokud si uživatel automatické navýšení deaktivoval před změnou: „Víme, že si několik zákazníků (jednotky) ještě před 13. 9. 2014 zakázalo původní službu Automatické navýšení objemu dat, tedy službu, kterou si mohli před uvedením služby Data nad rámec aktivovat sami. Domnívali se, že tím, že neměli toto předchozí automatické navýšení zapnuté, tak se už o nic nemusí starat. Ale bohužel měli vypnutou předchozí službu, ne tu, co jsme spouštěli od 13. 9. 2014,“ říká Kuklová.
Jenže je tu ještě jedna možnost: Data nad rámec balíčku se totiž automaticky aktivují při jakékoli změně tarifu nebo balíčku. „Při změně tarifu se služba vždy znovu zapne, protože je součástí základního nastavení datových balíčků,“ potvrzuje mluvčí.
Operátor přitom zákazníky při přechodu na nový tarif o této změně nijak výslovně neinformuje.
Pokud jste si tedy po 13. září automatické dokupování dat vypnuli a pak jste změnili tarif nebo balíček, máte Data nad rámec balíčku znovu aktivní.