Hlavní navigace

Vypnuli jste si automatické dokupování dat u Vodafonu? A jste si jistí?

7. 10. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Deaktivovaná služba Data nad rámec balíčku se kupodivu za určitých podmínek může znovu sama zapnout. Možná není od věci si to zkontrolovat.

Pokud jste si po změně podmínek Vodafonu 13. září vypnuli službu Data nad rámec balíčku, nemusí to znamenat, že jste se nově zavedeného automatického dokupování dat po vyčerpání FUP zcela zbavili.

Někteří uživatelé na sociálních sítích totiž hlásí, že s překvapením zjistili, že mají volbu aktivní, i když ji už jednou vypnuli. 

Vodafone ústy své mluvčí Markéty Kuklové popírá, že by po 13. září uživatelům nastavení nějak měnil. Problém podle ní mohl nastat, pokud si uživatel automatické navýšení deaktivoval před změnou: „Víme, že si několik zákazníků (jednotky) ještě před 13. 9. 2014 zakázalo původní službu Automatické navýšení objemu dat, tedy službu, kterou si mohli před uvedením služby Data nad rámec aktivovat sami. Domnívali se, že tím, že neměli toto předchozí automatické navýšení zapnuté, tak se už o nic nemusí starat. Ale bohužel měli vypnutou předchozí službu, ne tu, co jsme spouštěli od 13. 9. 2014,“ říká Kuklová.

Jenže je tu ještě jedna možnost: Data nad rámec balíčku se totiž automaticky aktivují při jakékoli změně tarifu nebo balíčku. „Při změně tarifu se služba vždy znovu zapne, protože je součástí základního nastavení datových balíčků,“ potvrzuje mluvčí.

ebf - partner 1

Operátor přitom zákazníky při přechodu na nový tarif o této změně nijak výslovně neinformuje.

Pokud jste si tedy po 13. září automatické dokupování dat vypnuli a pak jste změnili tarif nebo balíček, máte Data nad rámec balíčku znovu aktivní. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).