Hlavní navigace

Webnode a Ondřej Fryc investují 10 milionů do startupu Smartsupp

Jan Beránek

Zjednodušit e-shopům a dalším webům komunikaci se zákazníky. To je cílem brněnského startupu. Po třech letech fungování získal první investici.

Deset milionů za patnáct procent. Brněnský Smartsupp prošel místní byznysovou přípravkou v Jihomoravském inovačním centru a po třech letech našel své první investory.  

Webnode a Spread Capital, investiční společnost Ondřeje Fryce, si rozdělí nově získaný podíl na polovinu. Každý z investorů dostane 7,5 procenta. Pro Webnode jde o druhou investici. Už v roce 2012 si pořídil podíl v projektu Survio. Fryc zařadí podíl v brněnské firmě na poličku třeba vedle Apiary, SpaceKnow nebo ePojištění.  

„Zakladatelé nás přesvědčili důrazem na jednoduchost produktu. Navíc je tenhle tým dalším důkazem, že v Brně opravdu vznikají zajímavé technologické firmy s globálním potenciálem,“ pochvaluje si svou investici šéf Webnode Vít Vrba.

EBF17

Smartsupp je v podstatě chat pro e-shopy a weby, které chtějí řešit dotazy zákazníků v reálném čase. Během historie už takových pokusů bylo hodně a ani čísla neukazují, že by šlo o masovou záležitost. Jedenáctihlavý projekt funguje od roku 2013 a v tuzemsku prý, podle svých vlastních čísel, drží s dvěma tisícovkami platících zákazníků 80% podíl na trhu. 

Firma se snaží držet celý vývoj pod svou střechou. „Veškeré klíčové aktivity řešíme in-house, vybudovali jsme know-how na globální úrovni v oblasti SaaS vývoje a online marketingu,“ dodává Vladimír Šandera, jeden ze zakladatelů startupu.

Našli jste v článku chybu?