Hlavní navigace

Webové stránky nemá jen pětina tuzemských firem

Martin Vyleťal

Vyplývá to z šetření ČSÚ. Česko je v tomto ukazateli nad průměrem zemí EU. Na sociálních sítích má ale založený vlastní účet jen 15 % českých podniků.

Český statistický úřad (ČSÚ) dnes zveřejnil výsledky pravidelného ročního šetření, které se věnuje oblasti využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru. Do statistik byly zařazeny podniky s 10 a více zaměstnanci.

Z výsledků šetření, které proběhlo v průběhu roku 2012 a v lednu 2013, vyplývá, že 90 % firem je připojeno k vysokorychlostnímu Internetu, tedy alespoň rychlostí 2 Mbit/s. Za poslední tři roky stoupl podíl těchto firem o 9 %. Co se týče jednotlivých technologií, je ve firemním sektoru nejrozšířenější ADSL připojení (66 %), WiFi (51 %) a mobilní připojení (29 %).

Za poslední čtyři roky výrazně stoupl počet podniků, které disponují bezdrátovým připojením k firemní síti.


Autor: ČSÚ

Čtyři pětiny tuzemských firem mají vlastní internetové stránky. Ve srovnání s ostatními zeměmi je na tom Česko dobře, průměrně má totiž v zemích EU vlastní webové stránky 73 % firem. 


Autor: ČSÚ

Se sociálními médii už to tak slavné není. Ty podle zjištění ČSÚ využívalo v lednu 2013 jen 17 % obchodníků, přičemž 15 % podniků mělo založený účet na některé ze sociálních sítí.

Roste ale počet podniků, které prostřednictvím Internetu komunikují s orgány státní správy. V roce 2012 tak alespoň jednou učinilo 95 % tuzemských firem. Nejčastěji firmy prostřednictvím Internetu získávají informace, stahují a odesílají formuláře. 

KL17-nominace


Autor: ČSÚ

Úplné elektronické podání využilo v roce 2012 necelých 60 % podniků. Zprávu prostřednictvím datové schránky odeslalo v tomtéž roce 64 % firem a třetina podniků při komunikaci s veřejnou správou použila elektronický podpis.

Kompletní výsledky šetření jsou k dispozici na webu ČSÚ.

Našli jste v článku chybu?