Hlavní navigace

Názory k článku WebTop100 2004: české korporátní weby opět propadly

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 9. 2004 10:04

    _the_wolf_ (neregistrovaný)
    Teda nevim.. treba ty Lesy CR... ne ze by ten web byl uplne dokonaly, par zmen by urcite snesly (pastelove barvy se dost slevaji, ty clanky by mohly byt necim oddelene, aspon nejakou linkou, nebo tak neco), ale za grafickou obludu bych je teda neoznacil, to si predstavuju trosku jinak (treba http://kobl.host.sk/ :-)))
  • 9. 9. 2004 12:39

    Petr Kadlík (neregistrovaný)
    Souhlasim, ty lesy nejsou zdaleka az tak spatne. Treba prave zminovany www.czechtop100.cz je podle me nesrovnatelne horsi.

    Navic se Lesum povedlo me hned na sve prvni strance rozesmat:

    motto: 'Vstupte bez klepani'

    a hned vedle toho 'pokracujte kliknutim' (tedy vlatne musite zaklepat mysi ;-)
  • 9. 9. 2004 14:24

    Václav Štrupl (neregistrovaný)
    Máte pravdu, po stránce grafické "líbivosti" není web LČR nejhorší ze všech, přesto však skončil v hodnocení grafiky na předposledním místě (a proto jsem jej uvedl jako příklad).

    Do oblasti graficky totiž spadají také kritéria jako čitelnost a možnost zvětšení písma, které některým graficky ještě horším webům (www.cesky.porcelan.cz nebo www.tosvarnsdorf.cz) pomohly k lepšímu hodnocení.
  • 9. 9. 2004 22:42

    Petr Kadlík (neregistrovaný)
    Hodne se mluvi o moznosti zvetsovat pismo. Sam se toho drzim a pokud to neni nutne tak nedefinuji pismo v pixelech - ale ted me napadla 'hrisna' myslenka: jak vite, ze lidem opravdu chybi moznost zvetsovat pismo?
    Co kdyz lide, kteri pismo zvetsit potrebuji nebo chteji pouzivaji prohlizece, kde tento problem proste neni (Mozilla, Opera)?
  • 10. 9. 2004 9:32

    David Špinar (neregistrovaný)
    Co kdyz lide, kteri pismo zvetsit potrebuji nebo chteji pouzivaji prohlizece, kde tento problem proste neni (Mozilla, Opera)?

    Bylo by to hezké, ale není tomu tak.

  • 9. 9. 2004 16:04

    J.K. (neregistrovaný)
    Mně se ze všech zde uváděných odkazů Lesy CR naopak skoro nejvíce líbily.
    Opravdu nechápu, co je na nich graficky zastaralého. Nejspíše hodnotitelé žijí v představě, že když načítání úvodní stránky netrvá dostatečně dlouhou dobu, tak není Web graficky dokonalý.
    Ale to ukazuje, že hodnotitelé celému Internetu rozumí zkrátka jako čeští novináři.
    Jak jinak by mohli dát na druhé místo web, který Vám nabídne na úvodní stránce ruční výběr jazyka. - Prostě hodnotitelé si nedovědou představit automatický výběr podle položky http-hlavičky Accept-Language.
    (A kdyby náhodou toto někdo realizoval - ve sporných případech ještě podle doménového jména odesílatele http-požadavku - tak si toho nikdo z hodnotitelů určitě nevšimne.)
  • 9. 9. 2004 17:13

    Václav Štrupl (neregistrovaný)
    Vážený pane J.K.,

    jistě chápete, že hodnocení grafiky je vždy do jisté míry subjektivní záležitost. Pokud se vám web LČR líbil skoro nejvíce, je to váš názor a máte na něj právo. Na hodnocení grafiky se podílelo více lidí a finální hodnocení tedy vychází z názoru všech.

    Co se týče poznámky o rychlosti načítání, nepovažuji ji za relevantní, protože rychlost webu s jeho grafickou propracovaností souvisí jen ve velice omezené míře (i za pomoci "pouhých" kaskádových stylů lze vytvořit graficky pěkný, nápaditý a rychlý web).

    Že se můj názor na grafiku webu LČR rozchází s vaším znamená, že nerozumím webu? To je mi ale podivná logika.

    A proč je na druhém místě web společnosti Linet, který si dovoluje uživatele nutit k výběru jazyka? Proto, že ve většině aspektů ostatní weby předčil - pokud byste důkladně pročetl všech 32 hodnotících kritérií a zhlédl všech 100 webů, tato vaše otázka by jistě nepadla.

    Váším komentářem jste jen dokázal, že jste článek nečetl dostatečně důkladě. Jinak byste si jistě všiml odstavce, ve kterém je uvedeno, že technické řešení webu (které tady směle kritizujete) má z celkového hodnocení jen 10% váhu. Co myslíte, je větší chybou nutit uživatele k jedinému bezmyšlenkovitému kliknutí pro výběr jazyka, nebo neuvedení informací o produktech a službách, chybějící kontakt či nemožnost zvětšit písmo?

    Přeji vám hezký zbytek slunečného dne!
  • 13. 9. 2004 19:42

    J.K. (neregistrovaný)
    Nějak jste zapomněl vyvrátit připomínku, že kdyby u nás měl někdo implmentován automatický výběr jazyka, tak byste si toho určitě nevšiml.
    A to právě já jsem kritizoval. Kdo "rozumí jenom grafice", tak ať se nevymlouvá, že technické prvky hodnotí jen na 10%. (Konec konců Mirka Spáčilová má také kuráž rozumět celé filomvé tvorbě, tak proč někdo jiný by totéž neměl dělat o celém WWW?)
  • 14. 9. 2004 10:50

    yaleman (neregistrovaný)
    Me osobne neprijde vyber jazyka na linet.cz jako "jedno bezmyslenkovite kliknuti" Pokud je na cele strance jeden maly obrazek a pak dva male napisy cz a en, navic nepodtrzene tak nevim kolik procent lidi napadne ze to je vyber jazyka. Spis mi to pripada jako ze stranky se predelavaji.

    Take bych si rad precetl body ktere dostaly jednotlive prezentace v jednotlivych kategoriich a ne jen celkove body a poradi. Nevim jestli jsem jen nehledal spatne ale zatim jsem je nenasel.

    A jako posledni pripominku bych se primluvil za to, abyste uverejnili odkazy na par zahranicnich webu, ktere jsou podle hodnotitelu rekneme vzorove. Kdyz pouze reknete ze ceske weby propadly, tak mi to pripada, ze se firmam snazite namluvit, ze jejich prezentace za nic nestoji a ze potrebuji sluzby DobrehoWebu. Me osobne prijde dost stranek jako plne srovnatelnych, i kdyz tim nemyslim weby, ktere u vas dopadly nejlepe.
  • 9. 9. 2004 10:18

    Enthusiast (neregistrovaný)
    Zdá se, že jsou LUPĚ milejší ING Bank a T-Mobile než Český Telecom a Eurotel. Jinak by nemohla publikovat tak hloupý žebříček, kde není 3.-4. a 5.-6. místo při stejném počtu bodů.
  • 9. 9. 2004 12:21

    David Špinar (neregistrovaný)
    Dobrý den. Díky za věcnou připomínku. Máte samozřejmě pravdu. V oficiálním žebříčku to bylo zobrazeno správně, ale v článku byla v tabulce chyba, kterou jsme teď opravili. Omlouvám se.
  • 9. 9. 2004 23:53

    Jan Kulveit (neregistrovaný)
    Firmám doporučujete zařídit na webu
    # Doporučení obsahu známému
    # Registrace do newsletteru

    Predpokládám, že stránky s newsletterem a doporučením obsahu získaly kladné body.
    Ale
    - prověřovali jste, zda přihlášení do newsletteru vyžaduje potvrzující email/ potvrzující klinutí na link v mailu (confirmation)?

    Newsletter bez potvrzení je zdroj potenciálních problémů.
    Vzor A.
    Zákazník se zaregistruje, newslettery filtruje někam do koše, časem je přestane filtrovat, na registraci dávno zapomněl, stěžuje si na spam.
    Vzor B.
    Konkurence přidá do mailinglistu několik adres známých protispamových aktivistů.
    Vzor C.
    Škodolibý vtipálek zaregistruje oběť do všech podobn7ch newsletterů, které potká.

    Ve všech případech hrozí provozovateli newsletteru negativní publicita, naštvání adresátů mailů, a od 7.9. i popotahování ÚOOÚúúú. Přitom bez archivovaných confirmation se odesílatel newsletteru ocitá na úrovni spamera - že newsletter se odesílá jen registrovaným pochopitelně tvrdí i mnozí spameři.

    # Doporučení obsahu známému
    Obvykle je jen trochu obalený formmail. V drtivé většině případů prostředek, jak umožnit rozesílat spamy/cokoli skrz webserver.
    Navíc lze nový protispamový zákon interpretovat tak, že tohle zakazuje. Se zasíláním obchodních sdělení musí souhlasit adresát, a né že *kdokoli* usoudí, že by mě mohla zajímat nabídka např. parních kombajnů, vyplní moji adresu na stránce prodejce a nechá mi odeslat nějaký dopis. Samozřejmě podám stížnost na odesílatele - obchod s kombajny, mě nezajímá, kde vzali moji adresu. A pokutu nejspíš dostanou, protože rozumné úsilí, aby mě neotravovali, rozhodně nevyložili.

    Doporučení obsahu známému lze udělat přes mailto: link s nastaveným subjectem atd. Odeslat mail z vlastního mailového klienta je pro typického uživatele o dva-tři kliky navíc, ale zatímco jedno je přijatelně drzý marketing, druhé už ne.
  • 10. 9. 2004 9:30

    David Špinar (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    díky za věcný komentář. Rád bych se k němu vyjádřil. Oba faktory, tedy jako newsletter, tak doporučení měly v hodnocení po jednom bodu. Z hlediska nastavení vah jednotlivých faktorů nám na ně více bodů nezbylo. Proto jsme nemohli hodnotit tyto faktory jinak než 0-neobsahuje, 1-obsahuje. Kvalitativních měřítek bychom i v tomto případě nalezli mnoho, ale prostě na ně nezbyl prostor. Kdybychom hodnotili například jenom marketingové prvky, určitě bychom více "rozklíčovali" i tyto faktory.

    ad Doporučení - IMNSHO se ve svých příkrých závěrech v souvislosti s antispamovým zákonech mýlíte. Pokud na svém webu dám formulář, kde může kdokoliv doporučit obsah (ať už celý web, či konkrétní produkt, nabídku, službu atp.) někomu jinému, pouze zprostředkuju přenos těch informací. Odesílatel je ten člověk, který formulář vyplní, adresát ten, komu je e-mail zaslán. Můj web by v takovém případě byl jen prostředník, nikoliv odesílatel.
  • 10. 9. 2004 12:34

    Jura Jiří (neregistrovaný)
    Dobrý den,
    mám dotaz k jednomu výtahu ze článku:

    "I když mají na západ od nás položené státy stále náskok, například weby České televize, T-Mobilu nebo Českého Telecomu se jim kvalitou grafického zpracování pomalu ale jistě blíží."

    Rád bych viděl několik ukázek západních webu, které mají lepší grafické zpracování a kvalitativně jsou na lepší úrovni než zmiňované společnosti.

    Děkuji za odpověď Jura
  • 10. 9. 2004 17:52

    Václav Štrupl (neregistrovaný)
    "Kromě již tradičně nekvalitního technického zpracování chybí webům hlavně využívání marketingového potenciálu Internetu...newslettery, doporučit známému atd."

    To tvrzení je pravdivé a já si za ním stojím. Chybí využívání marketingového potenciálu Internetu obecně, což je ve článku zmíněno. Newslettery a funkci doporučení obsahu jsem zvolil záměrně, protože pojem "marketingové nástroje" dobře dokreslují. Do této skupiny samozřejmě patří i další faktory jako registrace v katalozích, indexace stránek vyhledávači, tvaro doménového jména a další.
  • 10. 9. 2004 18:07

    Pavel Trkal (neregistrovaný)
    O, tak to ano, byt v tehle rodine bych asi zduraznil spis to zarazeni ve vyhledavacich a katalozich nez zrovna doporucovani znamemu.
    Mimochodem pro zajimavost: kolikrat jste vy osobne za posledni rok na nejakem korporatnim webu pouzil funkci doporucit znamemu nebo zadal svuj email do newsletteru?
  • 10. 9. 2004 20:44

    Vít Dlouhý (neregistrovaný)
    > Letos je tomu zrovna 10 let co pouzivam temer denne web a mohu rict, ze jsem NIKDY funkci doporucit znamemu nepouzil,

    Vidíte, já ho používám 6 let a tuhle funkci jsem použil už v desítkách případů. Nesuďte dle sebe ostatní.

    (I pokud tuto službu využije 1 návštěvník z 1000, tak to má smysl (po technické stránce je to jednoduché řešení))

    > kdyz uz tak proste URL adresu poslu emailem

    A není to jen důsledek absence této funkce?

  • 10. 9. 2004 16:36

    Pavel Trkal (neregistrovaný)
    Musim souhlasit, ze vytykat webum chybejici "marketingove nastroje" typu prihlasek k newsletteru ci doporuceni znamemu je podle meho hloupost.
    I kdyz chyba je spise zurnalisticka u autora clanku; kdyz ma vyjmenovat hlavni chyby korp. webu, pise "Kromě již tradičně nekvalitního technického zpracování chybí webům hlavně využívání marketingového potenciálu Internetu...newslettery, doporučit známému atd." a v reakci se ukaze, ze zrovna tyhle parametry mely jen 1 bod ;-)
    Letos je tomu zrovna 10 let co pouzivam temer denne web a mohu rict, ze jsem NIKDY funkci doporucit znamemu nepouzil, kdyz uz tak proste URL adresu poslu emailem, zaroven mi vubec nevadi prihlasit se do newsletteru emailem z me adresy, kam maji chodit.
    A co se tyka grafiky - 99,9% smyslu navstev webu je hledani a ziskavani informaci, v principu mi staci jedna HTML stranka s textem, kde si muzu pomoci CTRL+F najit to co me zajima, vetsina kreativnich a hezkych reseni jde bohuzel proti temto 99,9% uzitku...