Hlavní navigace

Yahoo koupené Astrid končí 5. srpna

6. 7. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Před pár měsící koupený úkolník a plánovač Astrid končí 5. srpna. Uživatelé to, samozřejmě, nesou dost těžce

Když před pár měsíci Yahoo koupilo (Yahoo! acquires Astrid) úkolník a plánovač Astrid, sliboval CEO Jon Paris, že bude fungovat alespoň příštích devadesáti dní bude stále fungovat. Pro zhruba 4 miliony těch, co si Astrid stáhli (zdaleka samozřejmě ne všichni zůstali uživateli) to byla špatná i dobrá zpráva. Ta definitivně špatná přichází až nyní.

Astrid končí. Jediné, co uživatelé mohou dělat, je stáhnout si data, pokud službu užívali. Samozřejmě za předpokladu, že se jim vůbec podaří možnost stažení dat najít (možnost by existovat měla, ale ani autorovi článku se ji nepodařilo najít). A samozřejmě případně přejít na nějakou jinou alternativu – na výběr jich je poměrně hodně (autor článku má asi nejvíce v oblibě Any.do).

Z pohledu uživatelů je konec Astrid nepochopitelný. A zcela logicky pak na Stránce na Facebooku zaznívají dotazy jako například „Why the fuck would yahoo buy this product and then shut it down?“. 

ebf - partner 1

Další konec další zdarma dostupné aplikace

 I tak by se to ostatně dalo shrnout. Podobně jsme se už rozloučili jistě s desítkami podobných aplikací a služeb, které byly stejně tak dobré, kvalitní a užitečné jako Astrid. A do stejné těžko pochopitelné kategorie patří ostatně i konec Google Readeru. A asi si budeme muset zvyknout, že služby a aplikace mohou vydržet krátce.

Zásadní věci v těchto případech? Nestát se na těchto službách a aplikacích závislí, zejména ve významu případného podnikání. A samozřejmě, mít vždy možnost z těchto služeb dostat svá data, zejména v takové podobě, aby je bylo možné použít pro přechod na jinou službu. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).