Hlavní navigace

Z1 potřebuje změnit filozofii, připouští Patrik Tkáč z J&T

29. 5. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

29. 5. 2009

Partner finanční skupiny J&T, která vlastní zpravodajsko-publicistickou televizi Z1, v rozhovoru pro slovenské Hospodárske noviny poprvé připustil, že tato televize by mohla i skončit, pokud nebude vykazovat potřebné parametry. Podle Patrika Tkáče musí Z1 v nejbližší době změnit filozofii a přiklonit se buďto víc k bulváru nebo k nezpravodajským pořadům protože nedokáže v rychlosti čelit konkurenční ČT 24.

Cokoliv se stane, hned se to dostane do vysílání ČT 24. My pořád uvažujeme o tom, jak robit zpravodajskou televizi trochu jinak, mluvíme o tom i s lidmi z televize Joj (kterou též vlastní J&T a možností je víc. Nemůžeme její profil změnit úplně, ale lze ji dělat bulvárněji. Můžeme tam dát větší prostor diskuzi, a nebo větší podíl do češtiny překládaných zpráv ze světa. Mám i pocit, že jsme v Z1 neudělali dost pro diváky z investorské obce,“ míní Tkáč, který je jedním z nejvýše postavených manažerů J&T.

Televize Z1 by měla do konce roku hospodařit se ztrátou přibližně 300–350 milionů korun, investor ji ale dává šanci i v době krize. „Jakmile takový projekt jednou zavřete, už jej nikdy znovu nerozeběhnete. (…) Můžeme televizi dotovat 20–30 miliony ročně, to pro nás má smysl. Ale nemůžeme ji podporovat stoprocentně,“ říká zástupce investora.

Tkáč připouští, že skupina televizi vlastní i z imidžových důvodů: „Na světe je mnoho neslušných, zlých lidí, každou chvíli si do vás někdo kopne a vy často ani nemáte možnost na to reagovat. Mám pocit, že pokud vlastníme médium, někteří si radši rozmyslí, zda si do nás kopnou. Pro tento efekt jsme schopní televizi tak čtyři roky podporovat,“ dodává.

Tip do článku - Cif21 - firmy

Klíčové pro budoucnost televize Z1 bude to, jak ji přijmou reklamní klienti v následujícím roce. Tkáč připouští, že pokud by nebyl u inzerentů dostatečný ohlas, tak by televize mohla i skončit. „Koncem roku si sedneme, zhodnotíme a rozhodneme se, zda do televize pustíme dalších 200 milionů korun. Stěžejní určitě bude, zda se najdou inzerenti, kteří řeknou: rozumíte naši cílové skupině. Pokud se to nestane, tak Z1 zavřeme,“ uzavřel Patrik Tkáč část rozhovoru, která byla věnována Z1.

Rozhovor o prvním roce existence Z1 s jejím generálním ředitelem Martinem Mrnkou čtěte v úterý 2. června na DigiZone.cz

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.