Česká televize v souvislosti s povodněmi spustila v neděli 2. června projekt Krizová mapa, který umožnil geograficky vizualizovat příspěvky uživatelů, týkající se povodňové situace v jednotlivých částech republiky. Tým Krizové mapy pracoval s informacemi, které lidé zadávali buď přímo prostřednictvím formuláře na daném webu nebo přes sociální sítě Facebook a Twitter.
Přímo ve formuláři na mapě uživatelé od 2. června do dnešního dne zadali 2 798 zpráv, lidé v divizi ČT Nová média ovšem monitorovali v prostředí mapy také automaticky importované zprávy diváků z facebookové stránky ČT24 (více než 4 500 zpráv) a tweety pod hashtagy #krizovamapa, #povodne či #povoden (těch bylo vice než 9 000).
Na mapě se od spuštění projektu objevilo více než 1880 reportů, většina z nich přišla prostřednictvím formuláře na webu. Z Facebooku a Twitteru byly podle představitelů ČT do mapy zařazeny vzhledem k velkému objemu jen ty nejdůležitější. Vůbec nejčastěji lidé krizovou mapu využívali pro nahrávání fotek a informace o momentálním stavu řek.
Podle údajů Google Analytics krizová mapa zaznamenala za deset dní provozu 378 tisíc návštěv a zhruba 2,5 milionu zobrazených stran.
Zdroj: ČT24