Z výzkumu vyšlo, že jestliže zakladatel žil v místě v průměru již 6,4 roku, měl oproti nově usazenému o 9 % menší pravděpodobnost selhání, a ročně vydělal v průměru o $8172 více. Každý další rok navíc přitom snižuje pravděpodobnost selhání o další 2 %, a výdělek zvyšuje průměrně o $1362 ročně.
Účinek podnikání doma je srovnatelný s vlivem předchozí zkušenosti v oboru, která riziko selhání prý snižuje o 11 % a roční zisk v průměru zvyšuje o $3508 — oproti podnikateli bez předchozí zkušenosti v oboru.
Vliv domova se přitom projevuje více v menších sídlech, zatímco ve větších městech je slabší.
Autoři výzkumu — Michael S. Dahl z university v Aalborgu a Olav Sorenson z Yale School of Management — přičítají jev tomu, že hlubší kořeny a mezilidské vazby pomohou snáze sehnat jak kapitál, tak i lidské zdroje nezbytné k úspěchu.
Zdroj: Yale School of Management