Alane, žádné záložky neexistují, už dlouho, dokonce několik let. Řeč je o udělání aplikace a tam NIKDO sám nenaskáče, je potřeba ji promovat, prohánět reklamou, dávat opakovaně jako příspěvky. Takže nastejno vyjde to samé udělat pro obyčejnou stránku na Webu a vůbec se s nějakou aplikací a Facebook API, schvalováním a pravidly nenamáhat.
Záložky už neexistují a ty obrázkové obdélníčky pod Cover photo lidé nechápou a nepoužívají. Stejně by se to muselo řešit opakovaným vkládáním upozornění, že něco takového existuje - takže řešit to "záložkou" (vím že používáš starý název pro to co teď jsou ty obdélníčky) je zbytečně složité - prostě je potřeba je nahnat NA WEB a tam získat maily.
Nebo komu přesně se zobrazují? A je vůbec ta informace oficiální? Mně se zdá, alespoň podle reakcí Fans, že mé příspěvky se zobrazují většině z nich. Podobně taky od nějakých stránek dostávám všechny jejich příspěvky pravidelně a každý den.
Ještě existuje další možnost, jak neplatit a zajistit, ať všichni dostávají všechno. Vybídnout fanoušky, ať si mé stránky přidají do svého "Interest Lists".
Jinak, souhlasím, že ideální je všechny příznivce dostat na oficiální web, ať se přihlásí třeba k odběru novinek emailem nebo přes RSS.
Samozřejmě že nefungují Tomáší. Ale někdo se ptal na to jak dostat maily fanoušků a tohle je jediná možná odpověď - na nic jiného to mimochodem odpověď není.
To se pravidel FB týče, tak já myslím že je to prosté. Měl nějaká pravidla, ty za chodu mění a to tak, že postupně dělá to prostředí více a více nepřátelské k firmám - přitom ty firmy už do toho investovaly nemalé peníze a další prostředky. Takže opět je to trochu jinak, že?
S čísly prezentovanými v článku souhlasím, spravujeme několik "menších" profilů a počet přirozeně oslovených posty neustále klesá, pokud pustím "nezajímavý" post, pak jsme asi na těch 10% oslovených bez připlácení u virálních postů se dostávám asi na třetinu. Ale stačí pustit i malý "chlup" (jednotky dolarů) a rázem se dostáváme na čísla z předchozích měsíců.
Dane, nemůžu se ubránit dojmu, ale tenhle Váš článek mi přijde jako zoufalé plácání do vody po tom, co jste zřejmě strávil pár měsíců mimo planetu.
Samozřejmě, že je nutné měřit a měřit relevantními metrikami. A samozřejmě, že je nutné mít jednotlivé kanály provázané.
Ale moudra typu "nahnat všechny fanoušky na web a dostat z nich maily" v reálu tak úplně jednoduše nefungují.
Stejně tak mám z článku pocit, jakoby tady existovala modrá sociální síť od pradávna, a pak přišel nějakej zlej Facebook a začal všechno zpoplatňovat. Není to náhodou tak, že vstupem na FB akceptujete pravidla hry téhle firmy? Ať si o nich myslím cokoliv.
Tak já si komentář taky nenechám pro sebe, neboť o spoustě z vás tady vím, že existují a věnují se tomu :-)))
Mám takovou věc - to, že klesá zásah je pravda. Sám jsem se přesvědčil, nicméně souhlasím s Adamem, že u některých, tedy u většiny příspěvků také dosáhnu 30-40% zásahu, pak je ale důležité, kolik z toho reaguje. Organický dosah mám celkem taky dobrý, ale lidi jsou strašně "zblblí" nějakým likováním, share. Proto strašně záleží na tom obsahu.
Zkrátka už několikátý rok se mi vyplatilo - dělat to jinak než ostatní a je to o tom, vymýšlet a zkoušet, ostatně to je tak u všeho.
Takže, raději, než použít nějakýho pejska staženého z interrnetu a nahonit si liky a sdílení, raději použiji vlastní tvorbu. Ono je to daleko lepší, protože zase je tam obsah, který používá málo stránek.
Zase je dobré, když se můžu podívat na ostatní, jak to dělají. Buď je to pro mě inspirace anebo řeknu fuj, ale asi bych jim nikdy nenapsal , Vy jste dementi a děláte to blbě. Každý má svůj styl, který jim funguje a jestli s tím jsou i klienti spokojení, pak není o čem. Ale dá se ještě udělat více?
Vzhledem k tomu, že se stránkama pracuji a to několikrát denně, tak mám docela přehled o tom, co a jak. Ničemu jinému se vlastně ani nevěnuji.. Je to žrout času a nápadů.. A třeba i po dvou letech - vymyslete něco nového, ale jde to :-)
Jen je podle mě strašně důležitý ten obsah, prostě mít ho jiný, než ostatní a svým způsobem unikátní. Právě proto, že jeden fanoušek je fanouškem dalších 200 stránek.
To, že ty změny Facebook dělá je normální a teď je jen otázka, jak to člověk zpracuje.
Tehdy, když se oznamovalo, že FB výrazně snížil reach, tak jse to poznal tak na dva měsíce. Teď jsem na tom samém - je teda pravda, že ne u všech pages, ale u většiny jo.
Jsem prostě přesvědčen, protože s tím pracuji denně, že až tak reklamu není nutné použít, ale stačí vynikající obsah. Však příspěvkem ten celý příběh začíná :-)
Spousty lidí, kteří dělají tu práci za XY peněz někde z paneláku - cituji Pavla Hackera, tak se tomu podle mě nevěnují tak, jak mají a jak je tomu určeno :-) Pro mě je důležitý to, že i jedním příspěvkem může začít neuvěřitelný příběh :-)
A podle mě, není tak správný se pouštět do Dana - nějaké osobní invektivy. Je dobře, že o tom informuje.
Bacha, ať tě netrefí. Já jsem zase neviděl debilnější věc, než je Fejsbůk. Ten článek jen potvrzuje, co z toho vzniklo za nepoužitelnou krávovinu. No dobře vám tak, na světě je evidentně přehršel blbců, na kterých si pořád jde namastit kapsu.
Myslím, že je chybou Facebook brát jako nástroj pro tlačení reklamy do lidí - z tohohle pohledu se to skutečně vyplatí čím dál tím méně, pokud se to vůbec kdy vyplatilo (už někdy někdo něco přes Facebook prodal? :-)).
Kdo chce zůstat v kontaktu, ten si může moji stránku dát mezi oblíbené nebo pravidelně lajkovat, pro ostatní má FB stránka smysl zejména v momentě, kdy spíše oni z nějakého důvodu chtějí kontaktovat mě. Pro tyto účely je to pořád fajn a nezbývá než být vděčný.
P.S.: Není nic trapnějšího, než vidět své známé, jak v podstatě bez svého vědomí propagují nějaké voloviny třeba od Čupra, které kdysi třeba i omylem lajkovali. Promoted posts jsou kvůli této blbé vlastnosti z mého pohledu nepoužitelné.
Já mám třeba každého (Friend/Like) zařazeného v nějakém Interest Listu a na timeline nemám nic :-) na FB se pohybuji jedině tak, že si prohlížím jednotlivé LISTS.
Každý známý, kterému jsem vysvětlil výhody, to dělá stejně tak. No ale možná jsme jen to promile lidí :-)
Mistře, za chodu mění pravidla kde kdo a vadí vám to nějak v jiných oblastech? Co se třeba na to podívat z druhé stránky, že lidi jsou obtěžováni reklamou totálních nesmyslů firem, co si z FB udělali business a přitom o to nikdo z uživatelů nestojí?
Bojíte se snad, že vaše vědomosti o FB jsou nyní k ničemu, neboť firmy se zaměří na něco smysluplnějšího?
Souhlasím s Danem, že je rozhodně nanejvýš rozumné nezapomínat na vlastní web - FB má být podpůrným nástrojem, nikoli cílem sám o sobě. Na druhou stranu bych zas až tak černě situaci neviděl. Procento zobrazovaných stránek klesá - mimo jiné - logicky v čase tím, kolik stránek máme v oblíbených a kolik jich tam bylo dřív. Tlačenice se zvětšuje. Zároveň mohu na základě vlastních velkých stránek potvrdit, že zásah nemusí být ani u velké stránky (cca 100k fanoušků) tak nízký - u jednotlivých příspěvků jej mám okolo 30-40% (kumulovaný týdně je tak ještě o dost větší). A to bez placení. Ale hlavně u stránek do 10k fanoušků - a těch je pořád samozřejmě většina - to zdaleka tak zlé není a můžete mít zásah i o dost větší.
Co považuji upřímně za větší "podraz", je fakt, že FB výrazně snížil přirozenou viralitu - pokud fanoušek nasdílí váš povedený příspěvek, tak jej uvidí relativně velmi málo jeho kamarádů. To mi přijde jako "nefér" trestání...
Debilnější článek jsem na Lupě ještě nečetl. Co je neetického na tom zpoplatnit některé příspěvky? Žijeme v tržním prostředí, pokud to lidé budou vnímat jako problematické, v dlouhodobém horizontu se to Facebooku jistě vrátí - třeba ztrátou uživatelů. Takovéto emotivně laděné články, které pan Dočekal neustále chrlí, patří tak na nějakou sociální síť. Třeba první odstavec, který tvrdí, že je právě ten správný čas získat fanoušky, před definitivním zrušení oné stránky, je vrcholem této bulvární vyhrocenosti.
A není možné, že je ten klesající poměr daný prostě tím, že uživatelé FB sledují v průměru čím dál větší množství stránek? Těžko může někdo vidět většinu mých postů, pokud se na něj současně sypou (chronologicky) posty z několika stovek nebo tisíc stránek – pokud mu je nebude FB cpát mimo pořadí jako sponzorované (když je zrovna online).
Navíc ne každý je připojený 24 hodin denně a pokud budu zveřejňovat posty ve tři hodiny ráno, budu mít v průměru mnohem menší „total reach“ než když budu to samé budu zveřejňovat v devět večer (přesně k tomu poskytuje FB statistiku „when your fans are online“ – i když pokud by se tím řídili všichni, bylo by to zase k ničemu).
Dane,
prosím, když se podíváme na realistický vývoj lidí na Facebooku a to, kolika stránek jsou fanouškem, tak to je jediným přirozeným důvodem, proč je průměrný reach tam, kde je. To je prostě počtem možných slotů pagí v newsfeedu, které se za poslední 2 - 3 roky zase tolik nezměnili a počtem průměrných pagí, které člověk likuje (fanouškuje).
Toť vše, tím by se dal shrnout jediný argument, na kterém je článek položený.
Souhlasím s určitou diversifikací, která je i všude - můžeme říkat: Pozor na televize, možná dají vaše reklamy za reklamu, která pro vás není dobrá!! Možná reklama na žiletky bude po reklamě na strojek a jste v pytli! A POZOR!!!! Možná lidi půjdou při reklamě i na záchod!!!!!! A SAKRA!!! Honem pryč, diversifikujte investice, dostaňte lidi do vlastních rukou, zakažte záchody při televizi!!
Omlouvám se za přehnaný komentář, přišlo mi to vhodné.
Honza