Hlavní navigace

Záhlaví Stránky může obsahovat text, v reklamě ale omezení na 20 % zůstává

Daniel Dočekal

Nesmyslná nebo nevynutitelná pravidla, specialita Facebooku. Jedno zbytečné kupodivu končí, byť pro reklamu zůstává v platnosti.

Ještě před pár týdny platilo, že ve fotografii použité pro záhlaví Stránky na Facebooku nesmí být více než 20 % textu. Kontroloval to automat (pomocí svého druhu OCR) a míval své dobré i špatné dny. A toto pravidlo patřilo klasicky k těm zbytečným, stejně jako řada předchozích omezení (jako například zákaz ukazovat na Líbí/Like prvek, který je umístěn hned pod záhlavím).

Omezení na maximálně 20 % textu už pro záhlaví Stránek neplatí. Zůstává ale v platnosti pro reklamu, takže se může dotknout i případného připlácení za příspěvky (Boost/Podpořit příspěvek). Tam totiž Facebook stále nepovoluje více než 20% podíl textu v případné fotografií. Včetně například té, která doprovází příspěvek v podobě odkazu.

Pravidla pro Stránky nově říkají: Všechny úvodní obrázky jsou veřejné. To znamená, že kdokoli, kdo navštíví vaši stránku, uvidí váš úvodní obrázek. Úvodní obrázky nesmějí být klamavé nebo zavádějící a nesmí porušovat něčí autorská práva. Nesmíte pobízet jiné uživatele, aby si váš úvodní obrázek nahráli na svůj osobní profil Timeline.

KL17-nominace

Pravidla pro reklamu stále omezení uvádějí: Reklamy a sponzorované příběhy v kanálu vybraných příspěvků nesmí obsahovat obrázky s více než 20 % textu. Věnuje se tomu ještě nápověda, které ale zmiňuje, že budou tolerovány „texty na výrobcích“

Pokud si chcete otestovat obrázek, zkuste www.facebook.com/ads/tool­s/text_overlay. Tato testovací pomůcka sice postrádá jakékoliv doprovodné vysvětlivky a je obtížné ji najít, ale udělá to, co potřebujete. Po nahrání fotografie umožní ověřit, zda neporušuje pravidlo dvaceti procent. Uvidíte tam i to, že Facebook pro posouzení Stránku rozděluje do segmentů a rozhodující není skutečná velikost plochy obsazené textem, ale velikost segmentů, ve kterých se text nalézá.

Našli jste v článku chybu?