Internetový obchodní dům Kasa.cz zveřejnil výsledky průzkumu (ankety) mezi svými zákazníky, který se uskutečnil od července do září tohoto roku formou e-mailového oslovení lidí, kteří alespoň jednou na Kasa.cz nakoupili. Hned na úvod si řekněme, že odpovědělo celkem 950 zákazníků, takže výsledky průzkumu neberme jako neoddiskutovatelný fakt, ale spíše jako orientační zajímavost.
Podle tohoto průzkumu představují muži dvě třetiny všech nakupujících. Ženy jsou tedy v jasné menšině. Na Internetu je sice nakupování snadnější, ale ženy si chtějí nakupování užít, potřebují si zboží osahat. A to jim Internet neumožňuje. Naopak tento způsob nákupu vyhovuje mužům, kteří preferují jednoduchý a rychlý nákup toho, pro co se již předem rozhodli,
cituje Kasa.cz v tiskové zprávě vysvětlení psychologa Viléma Urbana.
Z výsledků průzkumu dále vyplynulo, že mezi nakupujícími mírně převažují důchodci nad studenty, protože devět procent respondentů se zařadilo právě mezi důchodce, ovšem jen sedm procent oslovených lidí se označilo za studenty. Celkově výsledky průzkumu popírají, že by nakupování v e-shopech bylo jen aktivitou mladých lidí. Téměř polovina (48 procent) dotázaných je prý starší čtyřiceti let. Do věkové skupiny nad padesát let se celkově zařadilo 26 procent respondentů.
Mezi zákazníky Kasa.cz jsou víceméně rovnoměrně zastoupeny různě vzdělané skupiny obyvatelstva. Vysokou školu vystudovalo podle výsledků průzkumu 22 procent zákazníků a 17 procent jich má pouze výuční list. Podle mého názoru naše zjištění dokládá, že Internet už není jen záležitostí vzdělanějších, nebo movitějších lidí. Potvrzuje to světový trend, že Internet je zajímavý pro všechny lidi bez rozdílu. I to, že s ním může pracovat každý
glosuje průzkum Tomáš Richter z Kasa.cz. (Tisková zpráva)