Tak se omlouvám za skeptickou reakci na první díl článku, nechal jsem se nachytat bulvárním nadpisem a pletení dojmů s pojmy. Nicméně je vidět, že to byl rozumný úvod pro přilákání pozornosti a druhý díl je výborný.
Je si myslím, že Twitter je z hlediska českého trhu zcela marginální a pro komunikaci 99% ČR firem nemá prakticky žádný přínos, respektive nutná investice do jeho rozumného využití je vyšší než možný zisk. Asi by bylo zajímavé znát průměrné IQ českých uživatelů FB a Twitteru, dle témat, reakcí a všeobecné úrovně si dovolím tvrdit, že na Twitteru je z tohoto pohledu většina uživatelů nad třetím kvartilem.
Jen by mě zajímalo skutečné jméno autora, nemýlím li se, tak to uváděné bude umělecký pseudonym ;)
Moc pěkný článek. Stejně jako předřečník jsem byl skeptický po onom lehce arogantním tónu předchozího článku, ale tento článek se velmi povedl (na druhou stranu je klidně možné, že jste si nás prvním dílem pěkně marketingově zmanipuloval, abychom reagovali a hlavně přečetli díly další :-)
U nás jsme došli k tomu, že key influencery na Twitteru určujeme ručně (resp. za použití výchozích dat z monitoring nástrojů). Klout je sice pěkný, leč pro CZ bohužel nepříliš použitelný, Twitalyzer se sice použitelně tváří, ale plodí místy podivná čísla, nehledě na to, že z jeho principu je omezený (neobsahuje automaticky každého uživatele, takže je třeba je "Twitalyzovat" ručně, což např. v případě, kdy je klientova síť rozsáhlá a neustále roste, je nepoužitelné).
Podobní jako autor mne nakonec svým obtěžováním na sociálních sítích tak znechutili, že jsem účty zrušil. Je to jako v televizi, přemíra reklamy je zabiják původně dobrého nápadu. Jasně, můžete se od nich odstřihnout...skutečně? Nakonec zjistíte že obrana je pracnější než vlastní přínosy účasti v síti. Mezi autorem článku a spamery dnes nevidím rozdíl.
Tomuto myšlení vůbec nerozumím. Proč bych proboha měl dělat nějaké recenze když si to firma usmyslí? Proč bych měl brát názory výrobce jako směrodatnější než názory svých známých? Vy snad toužíte kvůli tomu, že vás pár lidí bere dělat nekomu služku? Já ne. To je právě nejlepší cesta známé ztratit.
Tady si asi nerozumíme. Představte si, že píšete nějaký oborový blog. Třeba, plácnu, o Apple. Máte dobrý traffic, lidi u vás články komentují, živě diskutují. No a firma zajišťující Apple PR se Vás zeptá, jestli by se Vám nechtělo zrecenzovat třeba nový iPod Nano, že Vám ho na recenzi půjčí. Nevidím, co je na tom špatně? Nikdo Vás nijak neuplácí, nejde o to, abyste psal něco, co psát nechcete.
Mohl byste nastínit kdo konkrétně a jakým způsobem Vás obtěžoval? Já totiž vidím naprosto jiný základ komunikace spamerů a toho, co uvádí autor.
Modelová situace - jsem fanda do motorek, čtyřkolek, aut (prostě jakákoliv hračka pro kluky :D) Píšu o tom a pro zjednodušení - třeba supersportovní motorky. Najednou mi někdo napíše, že mi ji zdarma půjčí na víkend. No to by mě fakticky nakrk :D :D Nebo mi pošle jako jednomu z prvních preview toho, co se chystá - zase - já o tom píšu, hledám články, na netu.
Opravte mě, ale v této části je komunikace s influencery adresná (neanonymní). Tzn. ne, že mi nějaký dealer LR začne pod záštitou "já nejsem dealer, ale slyšel jsem, jak aloe vera uzdravila babičce frakturu lebky" ...
Myslím, že článek nabízí užitečný náhled pro někoho, kdo už provozuje nějaký marketing a neví, jak ho efektivně doplnit o sociální média.
Bohužel se špatně čte, protože autor nedokáže ani v rámci odstavce, dokonce ani v rámci věty udržet konzistentní podmět. Viz např. titulek "Najděte skupiny a stránky, z nich odvodíme lidi". Mám to snad chápat jako dělbu práce? Tj. JÁ si mám najít skupiny a stránky a AUTOR mi z nich odvodí lidi?
Taky mě mrzí, že autor zřejmě nezná kromě e-mailového klienta a webového prohlížeče jiný software než Excel. Popravdě, Excel je to poslední, kam bych si psal seznam alfa uživatelů...
Ohledně Klout a skóre - myslím, žě všechny skórovací systémy jsou stejně pro vytváření žebříčků (ne)vhodné. Jejich skutečný význam je ve sledování trendu. Když jde něčí skóre nahoru, jeho vliv a význam stoupá.
dva dotazy:
1) rekneme ze jsem "zavedena" znacka a mam statisice nebo miliony klientu a na socialnich sitich si najdu desitky-stovky alfa uzivatelu, ktere se budu snazit nenasilne ovlivnovat. I kdyz si 100 alfa uzivatelu koupi vsechny me produkty, dopad na celk revenue bude vicemene nula cela nic. Takze za me potom otazka, kolik uzivatelu soc. siti musi alfa uzivatele ovlivnit, aby se mi to vyplatilo a budu velkorysy, rekneme v pul az rocnim horizontu? Asi hodne. A aby jich bylo hodne, asi by to chtelo hodne zdroju. A mozna by ve finale bylo lepsi ty zdroje alokovat na uplne neco jineho nez na soc. site.
2) ma nejaka spolecnost na FB ecommerce kanal? myslim tim to, ze na zalozkach jdou delat aplikace, tudiz i napr. objednavkovy formular produktu xyz, stejne jako na materskem webu. Tady si dovedu do budoucna predstavit, ze budu na FB, vyjede mi nabidka na neco od Alzy a ja si to sjednam pres FB, protoze budu liny kliknout na hlavni web, bude to treba do pulnoci levnejsi nez pres hlavni web, atd. Pak se bude ROI predpokladam merit snadneji.
Přesně, tak cely je to nesmysl. Jsme velka firma, která ma statisíce až mailiony klientu, ale i tak v tomto počtu neexistuje stovky pseudo alfa uzivatelu na nejaké sociální síti.
Jako první elementární věc než dělat podobne aktivity doporučuji si udělat analýzu zda se vám to vyplatí. Spocitejte si a porovnejte mzdové náklady na vynaložení techto pseudo cinnosti a porovnejte s tím co vám to ma přinést. Zjistite, když se zamyslite tak tyto horiz. analyzy sociální sítě jsou nerevantni viz nástroje uvedené v článku. Nehodlám se tu postet do hloubky, ale nechám ať si, každy udělá názor sám.
PS: nebudu se vůbec divit, když se negativne ozvou ti, který se na cinnosti prizivuji.