Feed Quality Panel, který Facebook využívá od roku 2014, je honosné označení pro to, že vybraní lidé hodnotí, zda jsou pro ně příspěvky v newsfeedu zajímavé či nezajímavé. Málokdy to dokáží celé dokončit, protože jich je opravdu hodně, a Facebook jim předkládá příspěvek po příspěvku. Navíc už samotné předložené příspěvky jsou Facebookem „nějak“ algoritmicky určené.
Špatná zpráva je, že podle News Feed FYI: Showing You More Personally Informative Stories dojde k další změně algoritmu, který určuje, co na Facebooku uživatelé uvidí a co nikoliv. Můžete to brát jako příklad bezradnosti Facebooku, ale také jako možné vrtění psem, kterým Facebook opět maskuje větší a větší omezení viditelnosti příspěvků firemních stránek.
Facebook se vymlouvá na to, že se „lidé obracejí na Facebook, aby zjistili, co se děje s jejich přáteli a rodinou ve světě okolo nich“. Přitom právě přísun těchto informací jim Facebook strojově ovlivňuje. Měl by nechat na lidech, co chtějí, tedy aby dostali to, co si objednali. Dlouhé roky to bez problémů fungovalo jak na Facebooku, tak na Twitteru.
Snaha o ukazování „informativních příspěvků“ je opět stejně problematická jako cokoliv dříve. Co je pro jednoho člověka příspěvkem s užitečnou informací, je pro jiného člověka něco, co vůbec nechce vidět. Nepomůže potom ani to, že Facebook předkládá desítky příspěvků stovkám tisíc náhodně vybraných lidí.
Sliby Facebooku, že bude informativní příspěvky „umisťovat výše v newsfeedu“, ale nakonec stejně skončí tím, že dojde k dalšímu omezení dosahu. Nejde pochopitelně o jediný „signál“, který určuje, jestli se příspěvek dostane k vašim přátelům či fanouškům.
Jediný zásadní, který dokáže Facebook přimět k vyššímu dosahu, tu ale už nějaké ty dva roky je: připlácení za dosah, bez kterého se dnes firemní stránky už neobejdou. Dřívější možnost připlácet si u osobních příspěvků se v tichosti ztratila, ale i osobní příspěvky mají dnes podobně drasticky omezený dosah, jako ty firemní.