Hlavní navigace

Zemětřesení otřáslo vyhledavači

28. 12. 2004
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Důvěra uživatelů webu ve fulltextové vyhledavače je bezmezná. Jak jinak si vysvětlit, že tolik lidí od nich očekává odkazy na čerstvé informace o asijské katastrofě už pár hodin poté. Otázkou je, co člověk může najít, hledá-li dnes například Maledivy, Thajsko nebo Srí Lanku. Vyhledavače jsou prostě hloupé, pokud jde o aktuality, a lidé by si měli zvyknout spíše na specializované zpravodajské vyhledavače – tam ovšem zase chybějí informace od cestovních kanceláří a úřadů. Potíž je také v tom, že…

Důvěra uživatelů webu ve fulltextové vyhledavače je bezmezná. Jak jinak si vysvětlit, že tolik lidí od nich očekává odkazy na čerstvé informace o asijské katastrofě už pár hodin poté. Otázkou je, co člověk může najít, hledá-li dnes například Maledivy, Thajsko nebo Srí Lanku. Vyhledavače jsou prostě hloupé, pokud jde o aktuality, a lidé by si měli zvyknout spíše na specializované zpravodajské vyhledavače – tam ovšem zase chybějí informace od cestovních kanceláří a úřadů. Potíž je také v tom, že Jyxo chybně indexuje celé stránky místo samotných článků, a výsledky nejsou pak relevantní. Centrum prozměnu neumí zprávy řadit podle času, a tak vám nabídne nejdříve starý článek z Blesku. Nejlepší je proto spolehlivějším řešením vybrat seriózní zpravodajský portál. Ale máme nějaký aktuální český internetový speciál o Tsunami a zemětřesení? Na zvýšení počtu hledání výrazů spojených s tímhle vánočním nadělením upozornil Marek Prokop na blogu Vyhledavače.info. V jeho reakci mě poněkud překvapuje, že se zaměřil na srovnání růstu počtu dotazů v procentech. Přecijen Srí Lanka ani Maledivy nejsou tak častým cílem českých turistů, a proto je nárůst počtu dotazů oproti běžným dnům u těchto destinací vyšší – z nuly se roste snadno. (via conBlog)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se zabývá výkonovým marketingem na internetu. Pracoval pro Advertures, Dobrý web a Outrider. Martin byl dříve redaktorem Lupy a dalších periodik o IT.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).