Hlavní navigace

Digitalizace je drahá, zvyšte nám poplatky, žádá ředitel STV

11. 4. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

11. 4. 2007

Zvýšení koncesionářského poplatku ze současných 100 na 150 korun měsíčně požaduje generální ředitel veřejnoprávní Slovenské televize Radim Hreha. Důvodem je digitalizace, která si vyžádá nemalé investice, uvedl pro agenturu ČTK. Slovenské ministerstvo kultury s Hrehovým požadavkem zásadně nesouhlasí a míní, že místo zvyšování poplatků je třeba zefektivnit jejich výběr a vyřešit problém s neplatiči.

Hreha tvrdí, že STV potřebuje vyšší poplatek také proto, že slovenský parlament nedávno schválil zákon o digitalizaci televizního vysílání, který počítá s veřejnoprávním multiplexem a ukládá STV provozovat čtyři programy. Ještě na přelomu roku přitom Hreha tvrdil, že nové programy nebudou pro STV znamenat nějak zásadní nárůst nákladů. Veřejnoprávní multiplex si do zákona prosadila také sama STV.

P IT tip novy

Slovenská televize zatím ani nezveřejnila, s jak velkými investicemi do digitalizace počítá a kolik budou nové programy stát. Radim Hreha pouze ujistil, že STV chce už v příštím roce spustit třetí, sportovně zaměřenou stanici. Čtvrtý kanál bude zaměřený na zpravodajství a publicistiku. Jenom výdaje na technologie a šíření signálu by mohly představovat asi 300 milionů slovenských korun ročně, citoval server Mediálne.sk ředitele pro strategický rozvoj STV Nikolaje Savického.

Slovenská televize má kromě koncesionářských poplatků také příjmy z reklamy. Na rozdíl od České televize, která může reklamě vyčlenit pouze půl procenta celkového vysílacího času na všech svých programech, je limit u STV šestinásobně vyšší: tři procenta celkového vysílacího času.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.