Hlavní navigace

Microsoft chystá nepřátelské převzetí Yahoo

20. 2. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Když to nejde po dobrém, půjde to po zlém – v duchu tohoto hesla se podle listu The New York Times nyní bude zřejmě řídit Microsoft, který si brousí zuby na americký portál Yahoo. Před několika týdny nabízel 31 dolarů za akcii, což bylo o šedesát procent více než činila tehdejší hodnota. Yahoo dle očekávání ale nabídku odmítlo jako příliš nízkou a neoficiální cestou vycestovala ven informace, že o nabídce nižší než 40 dolarů za akcii se nehodlá bavit.

Když to nejde po dobrém, půjde to po zlém – v duchu tohoto hesla se podle listu The New York Times nyní bude zřejmě řídit Microsoft, který si brousí zuby na americký portál Yahoo. Před několika týdny nabízel 31 dolarů za akcii, což bylo o šedesát procent více než činila tehdejší hodnota. Yahoo dle očekávání ale nabídku odmítlo jako příliš nízkou a neoficiální cestou vycestovala ven informace, že o nabídce nižší než 40 dolarů za akcii se nehodlá bavit.

BRAND24

Spekulovalo se, že by Microsoft mohl původní nabídku zvýšit na 35 dolarů za akcii, ale vyšší nabídka by se již nemusela líbit jeho akcionářům. Bill Gates v rozhovoru pro Reuters uvedl, že původní nabídku považuje za férovou a Microsoft na ní nehodlá nic měnit, což by nasvědčovalo spíše tzv. nepřátelskému převzetí.

List The New York Times už přišel s informací, že ještě tento týden Microsoft zahájí kroky pro nepřátelské převzetí a půjde přímo za jednotlivými akcionáři. Microsoft sice nemůže touto cestou koupit potřebný podíl pro ovládnutí Yahoo, ale může dotlačit akcionáře k výměně dozorčí rady a dosadit do ní lidi, kteří jeho věci budou nakloněni. Zároveň touto formou chce zřejmě na Yahoo vyvinout tlak, aby se původní nabídka smetená ze stolu dostala znovu do hry. (Finační noviny)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).