Hlavní navigace

Microsoft už nechce provozovat klon YouTube

19. 6. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Internetové tápání Microsoftu dopisuje další kapitolu. Během nejbližších měsíců skončí SoapBox (MSN Video) ve své současné podobě, kdy umožňuje široké veřejnosti nahrávat a sdílet videa ve stylu YouTube. Microsoft doufá, že se mu projekt podaří přetransformovat do nějaké smysluplnější a rentabilnější podoby. Rozhodně by ale nemělo jít o pokus vytvořit klon YouTube. Důvodem jsou vysoké finanční i technologické požadavky na provoz takové služby, jejichž návratnost je vysoce pochybná, protože…

Internetové tápání Microsoftu dopisuje další kapitolu. Během nejbližších měsíců skončí SoapBox (MSN Video) ve své současné podobě, kdy umožňuje široké veřejnosti nahrávat a sdílet videa ve stylu YouTube. Microsoft doufá, že se mu projekt podaří přetransformovat do nějaké smysluplnější a rentabilnější podoby. Rozhodně by ale nemělo jít o pokus vytvořit klon YouTube. Důvodem jsou vysoké finanční i technologické požadavky na provoz takové služby, jejichž návratnost je vysoce pochybná, protože zatím podobným službám chybí nějaký výrazně úspěšný obchodní model.

To ví i Google a tak na YouTube čas od času zkouší nějaký nový typ reklamy. S jedním takovým testem začal tento týden. Hlavně se ale snaží nesoustředit se jen na uživatelské amatérské záběry, ale shání i profesionální tvorbu, kterou by uživatelům nabídl. Se SoapBoxem původně Microsoft přišel v roce 2006, kdy se bublina internetového sdílení videa začala pořádně nafukovat a konkurenční Google koupil YouTube. V následujícím roce byl provoz služby na nějaký čas omezen, protože Microsoft se obával žalob ze strany držitelů autorských práv, které neminuly YouTube. SoapBox byl znovuotevřen o dva měsíce později až s novou antipirátskou ochranou. (CNET News)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).