Apple Centrum - lež na lži

Každý (alespoň v této zemi) si někdy připadá jak v Kafkově Zámku: je stále odkazován z místa na místo, z člověka na člověka, a spíše získá pocit viny, než aby se něčeho domohl. Většina lidí proto nechává drobné ústrky bez povšimnutí, skoro je ani nevnímá. Apatie vůči drobnějším prohřeškům je ovšem špatné řešení, arogance a přezíravost se pak snadno stanou nesnesitelnými.

A v dnešní internetové době, plné e-mailů, zpravodajství a blogů, není dokonce ani zcela na místě, protože boj lze vést bez větších investic a ztráty drahocenného času a zveřejnění při něm nabytých zkušeností je snadné a rychlé…

V půlce ledna minulého roku jsem si objednal počítač Apple Mini, který byl tehdy horkou novinkou a nebyl zcela dostupný pomalu ani v USA. Objednal jsem si jej u nynějšího provozovatele Apple Centra, který se tehdy jmenoval Mac Source, a byl jsem zcela jistě jeden z prvních. Jednal se mnou pan David Merenus.

Koncem dubna, několik týdnů (sic!) po prvních dodávkách do Čech a po mnoha urgencích, počítač dorazil. Krom počítače a klávesnice jsem měl v objednávce i (běžnou) dvouletou záruku, ale na záručním listě byla uvedena záruka jen jeden rok. David Merenus se podíval, zahrál udiveného a řekl, že během pár dnů dodá nový záruční list. Také jsem měl nárok na český operační systém, který byl tou dobou zdarma, ale který ještě nebyl k dispozici. Ten mi slíbili poslat – až bude. Od té doby jsem si s panem Davidem Merenusem psal přibližně třikrát v měsíci (já jemu třikrát, on mně jednou) a nic se nedělo. Stále psal, že to řeší české zastoupení Applu a že on s tím nemůže nic dělat. Krom toho mi posílal spamy. Psal jsem tehdy i jiným do Mac Source, ale vždy mě odkázali zpět na Davida Merenuse. Až v prosinci (!) jsem se obrátil přímo na Apple/CDS. Tam mi (Jana Kunická) slíbili řešení. Musel jsem jim poslat fotokopii záručního listu s tím, že mi pak vystaví dvouletý.

V lednu 2006 jsem se dozvěděl, že mi nic nepošlou, protože jim prodejce stále ještě nedodal všechny podklady. Mac Source se přejmenoval na Kinetik a napsal mi prostřednictvím pana Pavla Tesaře po osmiměsíčním urgování toto:

"Vážený pane Tayari, především bych Vás rád informoval, že pan Merenus již u naší firmy nepracuje. Prozkoumal jsem doklady k Vašemu případu a navrhuji, abyste nám donesl nebo doručil Váš záruční list, na který Vám dopotvrdíme záruku v domluveném rozsahu. Servisním střediskem jsme tak či onak my, takže je to jen formalita.

A pak toto:

"Děláte mi těžké chvilky :-) Ač nerad, musím přiznat, že jsme minulý rok administrativně pochybili a druhý rok záruky u distributora nezaregistrovali. Situace je tedy taková, že druhý rok záruky padá na nás, a tudíž Vám jej nikdo jiný nemůže ani potvrdit, ani garantovat. Chci Vás však ujistit, že tím nejsou Vaše práva ani v nejmenším ukrácena. Děkuji za pochopení, Pavel Tesař.

Takže mi bylo jasné, že mi celou tu dobu David Merenus lhal, společnost MacSource/Kinetik mne podvedla (počítač s roční zárukou se prodává výrazně levněji než ten s dvouletou) a odepsal jsem koncem ledna:

"…jde mi hlavně o chování firmy a nestačí to hodit na pana Merenuse, neb vždy, když za ten rok nereagoval, posílal jsem kopii e-mailu i dalším lidem. Napište mi tedy nějaký papír o dvouleté záruce (budu doufat, že to dodržíte) a pošlete mi ho prosím spolu s OS 10.4 v anglické a české verzi (které jsem měl dostat, ale jejichž vyzvednutí jsem odkládal na vyřešení záruky) do Vašeho obchodu na Anděl – bydlím poblíž a vyzvednu si je, jakmile řeknete. Neboť 12. července 2005 mi pan David Merenus psal:
1, Čekám na duplikát záručního listu.
2, OS 10.4 tu máte připraven k vyzvednutí ve skladu u pana Vachulky.
3, Český 10.4 je zde připraven u pana Vachulky.

Když se nic nedělo a já měl shodou okolností za pár dnů cestu kolem Kinetiku, stavil jsem se pro to. Samozřejmě, že „zatím“ neměli nic připraveno, pan Pavel Tesař mi dal aspoň CD s anglickým systémem s tím, že zbytek mi právě teď poslal do pobočky Apple Centrum na Andělu. Týž den pak píše:

"…v prodejně Apple Center Anděl má pro Vás pan Vachulka připraven originální CD k Mac Mini. Až si je půjdete vyzvednout, vezměte s sebou záruční list, na který vám potvrdíme dvouletou záruku.

V sobotu 18. února jsem si vzpomněl a při cestě okolo Anděla vzal záruční list. A ona to byla další lež: neměli připraveno nic, nikdo o mně nic nevěděl, nic mi nepotvrdili a také mi nic nedali. Tak jsem napsal Pavlu Tesařovi znovu a blahořečil si, že jsem to bral jen cestou okolo… Inu, už si v tomhle obchodě nic nekoupím.


Následuje vyjádření společnosti Kinetik, s. r. o.:

Vážená redakce,
dovolte, abych se jménem naší firmy vyjádřil k případu, popsaném panem Tayarim. V první řadě se tímto panu Tayarimu omlouvám, protože skutečně došlo naší vinou k zbytečným průtahům. Prohlašuji však také, že rozhodně z naší strany nešlo a nejde o jakýkoli podvod, protože zmíněnou dvouletou záruku samozřejmě dodržíme. Před několika dny jsme tuto skutečnost také potvrdili na originál záručního listu, donesený zákazníkem. Ostatní okolnosti, tedy, co kde bylo či nebylo připraveno, je podle mne zbytečné rozebírat do podrobností. Ačkoli chápu důvody rozhořčení pana Tayariho, jejich řešení by probíhalo snáz, kdyby se vyvaroval hlasitého a dokonce vulgárního projevu v naší provozovně. 

EBF16

Obecně bych každému našemu zákazníkovi doporučil, aby se v případě nespokojenosti s chováním některého z našich zaměstnanců obrátil co nejdříve na vedení společnosti KINETIK s.r.o. a tam se dožadoval nápravy. Naše vnitro-firemní procesy zaručují konkrétní výsledek v předepsaném časovém horizontu.

Děkuji za příležitost k vyjádření.
Ing. Pavel Tesař
Ředitel prodeje
KINETIK s.r.o.

Anketa

Máte s nákupem počítače podobné zkušenosti?

146 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 6. 2008 14:23

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »