ČTÚ podává trestní oznámení na Telefónicu, operátor ignoruje jeho nařízení

Český telekomunikační úřad potrestal Telefónicu za to, že neuposlechla předběžné opatření ve sporu s „šedým operátorem“ Aspekt Invest. Tomu odpojila na 1500 telefonních čísel.

Spor Telefónicy s brněnskou firmou Aspekt Invest přerůstá spíš ve válku operátora s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ). Telefónica totiž dále odmítá vyhovět předběžnému opatření, které ČTÚ vydal už v pondělí. Nařídil v něm operátorovi znovu připojit všech cca 1500 SIM karet klientů firmy Aspekt Invest až do doby, než bude spor obou společností vyřešen ve správním řízení.

Za to, že předběžné opatření neuposlechla, dnes ČTÚ na Telefóniku nařídil tzv. správní exekuci – což znamená, že jí vyměřil pokutu 50 tisíc Kč. „Zákon přitom umožňuje při opakovaném nerespektování rozhodnutí ukládat tyto pokuty opakovaně, a to až do výše 100 tisíc korun,“ uvedl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.

„ČTÚ bez předchozí analýzy tvrdí, že obchodní spor nemůže být důvodem pro odpojení služeb. Zákon samozřejmě předvídá řadu důvodů, kdy k odpojení může zcela po právu dojít tak, jako tomu bylo v případě firmy Aspekt Invest,“ uvedl mluvčí operátora Hany Farghali.

Úřad také podal trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu maření výkonu úředního rozhodnutí právnickou osobou.

„Za zcela nepřijatelné považujeme, že ČTÚ podal trestní oznámení bez jakéhokoli prověření skutečného stavu věcí a tím se bezprecedentně postavil na stranu jednoho účastníka obchodního sporu, o němž má sám nestranně rozhodovat. Jsme přesvědčeni, že úkolem úřadu je vytvořit podmínky pro fungování legálních mobilních virtuálních operátorů a nikoli subjektů, které působí v šedé zóně podnikání,“ komentoval to mluvčí operátora Hany Farghali.

Zapojeno jedno číslo

Telefónica si pondělní předběžné opatření vykládá po svém a klade si vlastní podmínky: připojit chce jen čísla, u kterých Aspekt Invest doloží, že je používá jen pro své vlastní účely – tedy že je dále neprodává. Jde totiž o tzv. „šedého operátora“ (mobilní služby u Telefóniky nakupuje jako firemní zákazník a pak je přeprodává svým klientům). 

K dnešnímu dni tak Telefónica znovu zapojila pouze jedno číslo:

„Včera byla opětovně zapojena stanice kontaktní osoby společnosti Aspekt Invest. K aktivaci dalších stanic prozatím postrádáme od Aspekt Invest potřebnou součinnost. (Dle údajů ČSÚ spadá společnost Aspekt Invest s.r.o. mezi podnikatelské subjekty s 1 až 5 zaměstnanci),“ potvrdil Lupě Farghali.

EBF16

Dalších 650 klientů Aspektu podle jeho informací už přešlo ke společnosti Bonerix, která je dceřinou firmou Telefóniky. Také jim pak operátor čísla znovu zprovoznil. 

K uzavření smlouvy s Bonerixem začala Telefónica klienty Aspekt Investu tlačit minulý pátek, kdy jim začala rozesílat SMS s hrozbou, že pokud novou smlouvu neuzavřou, bude jejich číslo odpojeno. Na případnou změnu jim přitom dala jen čtyři dny (dva z nich připadly na víkend). 

52 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 12. 2013 16:12

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»