Uživatelé Google AdWords musí vyčíslit a uhradit DPH

I přes nelibost řady provozovatelů menších webových stránek je faktem, že od 1. ledna 2010 musí být v České republice uživatelé služby Google AdSense zároveň i plátci daně z přidané hodnoty, přestože svým obratem se ještě povinnému plácovství ani zdaleka neblíží. Změny v zákonu o dani z přidané hodnoty se ovšem týkají i podnikatelů, kteří by chtěli sami aktivně inzerovat své služby či produkty v rámci reklamního systému Google AdWords. Tématu se podrobněji věnuje dnešní článek Příjemce reklamní…

I přes nelibost řady provozovatelů menších webových stránek je faktem, že od 1. ledna 2010 musí být v České republice uživatelé služby Google AdSense zároveň i plátci daně z přidané hodnoty, přestože svým obratem se ještě povinnému plácovství ani zdaleka neblíží. Změny v zákonu o dani z přidané hodnoty se ovšem týkají i podnikatelů, kteří by chtěli sami aktivně inzerovat své služby či produkty v rámci reklamního systému Google AdWords. Tématu se podrobněji věnuje dnešní článek Příjemce reklamní služby AdWords musí vyčíslit a uhradit DPH z našeho sesterského serveru Podnikatel.cz, který vyšel v rámci seriálu Změny 2010.

Jak je to tedy u Google AdWords? Důsledkem přijetí této služby v případě osoby se sídlem či místem podnikání v tuzemsku, která samostatně a soustavně uskutečňuje ekonomickou činnost a dosud není registrována jako plátce, je podle § 94 odst. 8 o vznik registrační povinnosti ke dni poskytnutí reklamní služby. Příjemce plnění je povinen podat podle § 95 odst. 6 přihlášku k registraci, a to do 15 dnů ode dne, ve kterém se stal plátcem, uvedla Jitka Ježková, tisková mluvčí Finančního ředitelství v Plzni. Netřeba jistě zdůrazňovat, že pro řadu drobných živnostníků se tak propagace na Internetu stává opět komplikovanější.

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »