
Další rok a další rekord. E-shop Alza.cz za rok 2017 hlásí růst tržeb o 20,7 % na téměř 21 miliard Kč. Loni přitom Alza utržila 17,4 miliardy Kč. Zisk zatím nezveřejnila, podle místopředsedy představenstva Tomáše Havryluka by ale měl kopírovat růst tržeb.
Česko a Slovensko v roce 2017 rostlo o 17,9 a 19,5 procenta (český trh má na celkových tržbách obchodu stále nadpoloviční podíl), skokanem roku je ale pro Alzu hlavně Maďarsko, které vyrostlo o 40 %. Tamní aktivity Alzy ale samozřejmě začínaly v podstatě od nuly.
Firma spustila e-shop lokalizovaný do maďarštiny v roce 2016, loni už v Maďarsku otevřela první showroom, který se má letos rozšiřovat. Na podzim v Maďarsku spustila také první televizní kampaň s tradičním maskotem Alzákem. „Rychle se objevily první parodie a virální videa,“ usmívá se Havryluk.
Na Maďarsko se firma ve své zahraniční expanzi soustředí i v letošním roce. Alza také otevřela první prodejnu v Rakousku. Právě Německo a Rakousko mají být v budoucnosti dalšími trhy, na které se chce Alza soustředit. Zvažuje i otevření první německé prodejny.
Podle zveřejněných čísel Alze stoupá podíl objednávek z mobilních zařízení. V loňském roce přes mobily a tablety zákazníci udělali 30 % objednávek, říká e-shop.
Další čísla o loňském roce na Alza.cz e-shop nabízí ve své infografice.