Americké mediální společnosti se prostřednictvím sdružení Digital Content Next (DCN), obrátily na šéfa Applu s novým požadavkem. Vadí jim vysoké procento ze zisku, které si firma strhává za zprostředkování digitálního předplatného, a chtějí podmínky srovnat.
Sdružení DCN zastupuje například významné americké deníky jako The New York Times, The Washington Post či The Wall Street Journal. Současná praxe v App Store je taková, že vydavatelé periodického tisku Apple za každého nového předplatitele dávají až 30 procent tržeb.
Sdružení poukazuje na to, že to lze evidentně dělat i jinak. Jako příklad uvádí službu Prime Video od Amazonu, které se podařilo dosáhnout na mnohem výhodnější podmínky. DCN se tedy šéfa Apple v žádosti ptá, jaké podmínky musel Amazon splnit, že má oproti všem ostatním takovou výhodu.
Načasování žádosti pravděpodobně uspíšila i mediální pozornost okolo současného sporu Applu s herním studiem Epic Games. I zde je jádro sporu podobné, Epic Games také vadí, že si Apple strhává 30 procent z tržby, pokud někdo v jeho hrách (především ve Fortnite) platí prostřednictvím App Store.